امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 16th, 2014 11:18 | کد خبر : 4450 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۲۵۰ روستای بیله سوار با کم آبی مواجه هستند

فرماندار بیله سوار گفت: بیش از ۲۵۰ روستا و قشلاق شهرستان بیله سوار با کمبود آب شرب مواجه شده و اهالی از نبود آب رنج می برند و در این راستا خواهان بسیج تمامی امکانات موجود هستیم.

81017489-5458088

به گزارش مغانه، آرام حلیم در نشست با مدیرکل آب و فاضلاب روستائی استان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: وضعیت حاصله از خشکسالی امسال در منطقه به ویژه در بخش آب شهرستان بسیار ناراحت کننده است و تامین آب شرب و بهداشتی اهالی به برنامه عملیاتی و اورژانسی استان نیاز دارد.

وی تصریح کرد: بیش از 250 روستا و قشلاق شهرستان با کمبود آب شرب مواجه شده و اهالی از نبود آب رنج می برند و در این راستا خواهان بسیج تمامی امکانات موجود در اداره کل استان هستیم.

حلیم با تاکید بر کثرت روستا و قشلاق و مناطق عشایری نشین و گستردگی بخش ها در منطقه از مدیرکل آب وفاضلاب روستایی استان خواست تا کامیون های آب رسان شهرستان که در استان مستقر هستند سریع به شهرستان عودت داده شود و ظرف مدت چند روز نسبت به تامین آب از طریق تانکرهای آبرسانی شهرستان و استان اقدام شود.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل نیز در این دیدار با قبول وضع موجود که اهالی را با مشکل آب رو به رو کرده برای تامین آب روستائیان و قشلاقات و عشایر منطقه قول مساعد داد و گفت: از تمامی امکانات استانی استفاده می شود تا این مشکل در شهرستان بیله سوار برطرف شود.

فتح الله نوخواه در مورد مشکل آب روستاهای روحکندی و خانباباکندی بیان کرد: در این باره انشعاب غیر مجاز و استفاده گسترده توسط عده ای از خانواده های این روستاها که در حیاط خلوت خودشان به کشت محلی پرداخته اند سبب ایجاد مشکلاتی دشه است.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده انشعاب غیر مجاز و یا مصرف بیش از حد مجاز نسبت به قطع آب چنین افراد اقدام و از طریق مراجع قانونی برخورد می شود و اگر چنین اقدامات غیر قانونی توسط عده ای از خانواده ها انجام نشود به طور قطع آب کفاف می کند.

نظرات