امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 15th, 2014 6:16 | کد خبر : 7259 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پیشرفته ترین کارخانه خشک کن بلال ذرت کشور در شرکت کشت و صنعت پارس احداث می شود

مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: تا سال زراعی آینده پیشرفته ترین و مدرن ترین کارخانه خشک کن بلال ذرت کشور در این شرکت احداث و راه اندازی می شود.

بIMG_0003به گزارش مغانه،جلال گلچین روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران پارس آباد با بیان اینکه برای این منظور تفاهمات اولیه با یک شرکت ترکیه ای صورت گرفته است، افزود: با افتتاح و بهره برداری از این کارخانه علاوه بر توسعه زراعت ذرت بذری و بهبود وضعیت شرکت پارس ، شاهد رونق کشت ذرت و تحول در زندگی و درآمد ذرت کاران منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه ها و سیاست های مهم شرکت پارس در بحث کشت و استحصال ذرت بذری، اظهار کرد: این شرکت در زمینه کشت و تولید بذر به خصوص هیبرید ذرت بذری سابقه طولانی و برند ویژه ای دارد.

وی از اخذ دانش فنی و امتیاز تولید، تکثیر و فروش بذر هیبرید ذرت 704 و 705 به مدت 10 سال توسط این شرکت خبر داد و اظهار کرد: در این خصوص قراردادی میان موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و شرکت کشت وصنعت و دامپروری پارس منعقد شده است.

Bazr

وی واگذاری امتیاز تولید و تکثیر و فروش بذر هیبرید ذرت به این شرکت را بزرگترین واگذاری بخش بذر در کشور عنوان و بیان کرد: از سال آینده تولید و فرآوری بذر ذرت، با مدرن ترین روش و شیوه و منطبق با استانداردهای روز دنیا خواهد بود.

گلچین، با اعلام اینکه شرکت پارس بعد از کشت صنعت های مغان و کارون، سومین کشت و صنعت بزرگ کشور محسوب می شود، گفت: این بنگاه عظیم اقتصادی در زمینه تولید بذور کشاورزی از ظرفیت ها، امکانات، قابلیت ها و توانمندی های منحصر به فردی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت پارس با بیان اینکه منطقه مغان باید از 600هزار هکتاری که در سطح کشور به زراعت ذرت اختصاص می یابد، بذر مورد نیاز دست کم 400هزار هکتار را تامین کند، افزود: هدف گذاری شرکت پارس، سوق دادن تولید محصولات کشاورزی به سمت استحصال بذور کشاورزی به خصوص بذر ذرت است..

گلچین، با اعلام اینکه اجرای طرح های توسعه ای در شرکت پارس، بدون شک به پیشرف و رونق بخش کشاورزی منطقه منجر خواهد شد، اضافه کرد: آنچه ما را بیشتر خوشحال می کند و برای ما لذت بخش است، استفاده از تجارب این شرکت از سوی کشاورزان بخش خصوصی است.

او، همچنین از برداشت و تولید چهار هزار تن بذر گندم رقم “زاگرس” و “چمران” برای اولین بار در این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: این ارقام به لحاظ ویژگی هایی که دارند مناسب برای کشت در اراضی دیم هستند.

وی، اظهار کرد: ما در سال زراعی 93-92 برای نخستین بار ارقام مختلف بذور کلزا، ذرت بذری و جو در کشت و صنعت پارس را تولید کردیم که استفاده از این بذور می تواند دررونق کشاورزی منطقه بسیار اثر بخش باشد.

گلچین با بیان اینکه این شرکت قصد ندارد همچون کشاورزان عادی به کاشت و برداشت محصولاتی از قبیل گندم، ذرت، جو و کلزا مبادرت کند، افزود: از این پس شرکت پارس بیشتر در زمینه تولید بذر فعالیت و سرمایه گذاری خواهد کرد و بنا داریم ظرف شش سال آینده اکثر اراضی شرکت را به کشت محصولات بذری اختصاص دهیم.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس، بعد از کشت و صنعت و دامپروری مغان دومین بنگاه عظیم اقتصادی استان اردبیل محسوب می شود و در پارس آباد مغان واقع است.

 

نظرات