امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 4th, 2015 9:01 | کد خبر : 8440 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مدرن ترین طرح آبیاری کشور در پارس آباد در حال اجراست

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه مدرن ترین پروژه آبیاری تحت فشار در این شهرستان در دست اجراست، گفت: برای این طرح عظیم تا کنون 480میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

به گزارش مغانه، ناصر نصیری روز یکشنبه در جلسه هماهنگي و برنامه ريزي اجراي پروژه آبياري دشت فتحعلي ، اظهار کرد: این طرح به شیوه های مکانیزه و مدرن و در چهار روش قطره ای، کلاسیک ثابت، سنترپیوت و سنتر لینیر اجرا می شود و با بهره برداری از آن در آینده نزدیک، سه هزار 658هکتار از اراضی مرتعی و دیم “دشت فتحعلی” تبدیل به آبی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این پروژه هم اکنون 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیان کرد: یک مسیر از سه مسیر طرح یاد شده به اتمام رسیده و برای تکمیل این پروژه بزرگ و خرید لوازم و تجهیزات موردنیاز و احداث جاده بین مزارع 500میلیارد ریال دیگر نیاز است.

نصیری گفت: این پروژه 16قشلاق عشایری را پوشش خواهد داد و با افتتاح آن، میزان تولید محصولات زراعی و باغی و درآمد منطقه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

او از عشایر محدوده نشین خواست با کمیته شناسایی و واگذاری اراضی به عشایر واجد شرایط نهایت همکاری را داشته باشند تا در روند اجرای پروژه و واگذاری زمین مشکلی پیش نیاید.

به گفته فرماندار پارس آباد با تکمیل و بهره برداری از این پروژه بیش از 750خانوار از آن بهره مند خواهند شد و برای حدود دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

SONY DSC SONY DSC

 

اخبار مرتبط

نظرات