امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 20th, 2015 8:59 | کد خبر : 12773 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دور جدید حذف یارانه نقدی خانوارهای غیرنیازمند آغاز شد

هم‌زمان با پنجاه و سومین مرحله پرداخت یارانه نقدی که ۲۵ تیر صورت گرفت، دور جدیدی از حذف یارانه غیرنیازمندان اجرا شد.

به گزارش مغانه ، با توجه به الزام دولت مبنی بر شناسایی و حذف افراد پردرآمد و غیر نیازمند به یارانه نقدی و همزمان با پنجاه و سومین مرحله پرداخت یارانه نقدی که در ۲۵ تیر ۹۴ انجام شد، خانوارهای جدیدی شناسایی و یارانه آنها حذف شد.

برخی از شهروندان از حذف یارانه خود خبر داده و اظهار داشتند: با وجود اینکه کارمند بوده و درآمد آنچنانی ندارند و با داشتن ۲ فرزند یارانه نقدی‌شان حذف شده است.

این افراد می‌گویند حذف یارانه نقدی آنها در سایت یارانه ۱۰اعلام شده است.

یکی از کسانی که یارانه نقدی‌اش قطع شده است به خبرنگار فارس گفت: یارانه نقدی من در حالی حذف شده که درگیر وام سنگین خرید خانه هستم، اما باجناقم که اخیرا بنز ۱۰۰میلیون تومانی خریده همچنان یارانه می‌گیرد.

حذف یارانه بگیران غیرنیازمند در حالی این بار به اقشار حقوق بگیر و متوسط رسیده است که در دور قبل افراد حذف شده اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و بانک‌ها، پزشکان، مالکان خودروهای خارجی، کسانی که به مسافرت خارج کشور رفته‌اند و این گونه اقشار بود.

طبق اعلام قبلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسانی که یارانه نقدی‌شان حذف شده و نسبت به این موضوع اعتراض دارند، می‌توانند به سایت یارانه ۱۰، به نشانی  http://www.yaraneh10.ir/prs/ مراجعه کرده و علاوه بر آگاهی از وضع یارانه خود در صورت داشتن اعتراض این موضوع را از طریق آن سایت اعلام کنند.

 از ابتدای پرداخت یارانه نقدی از ۲۸ آذر ۸۹ که طبق قانون باید تا ۲۸ آذر ۹۴، ادامه داشته باشد، تا کنون بیش از ۱۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت شده است.

فارس

کلمات کلیدی:

نظرات