امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 5th, 2014 1:38 | کد خبر : 4172 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

توسعه کتابخانه های عمومی پارس آباد با جدیت دنبال می شود

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی پارس آباد با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی این شهرستان با جدیت دنبال می شود.

IMG_0063

به گزارش مغانه، ولی کریمی در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان افزود: اشاعه و فراگیر کردن فرهنگ مطالعه در جامعه به پویایی و نشاط فردی و اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار کمک می کند.

وی، با بیان اینکه کتابخانه های عمومی نقش مهمی در ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه دارند، بر بهبود وضعیت کتاب و کتاب خوانی و ایجاد بستر لازم برای گرایش جوانان و نوجوانان به مطالعه مفید تاکید کرد.

وی، با اعلام اینکه توسعه كتاب و كتاب‌خواني در بين اقشار جامعه نقش بی بدیلی در ارتقاي فرهنگ عمومي دارد، اضافه کرد: دستگاه های دولتی و تشکل ها و موسسات مردمی، باید با تعامل با یکدیگر و همکاری تنگاتنگ با کتابخانه های عمومی، در راستای ارتقای شاخص های مطالعه، تلاش کنند.

کریمی، بر تقویت و حمایت جدی از تشکل های مردم نهاد فعال در بحث کتاب و مطالعه تاکید کرد و خانواده ها خواست فرزندان خود را از دوران کودکی با کتاب مانوس کنند.

IMG_0068

مدیر کتابخانه های عمومی پارس آباد نیز از فعالیت 9باب کتابخانه با مجموع زیربنای دو هزار و 86متر مربع در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی این شهرستان،هفت هزار و 597نفر و سرانه فضای مطالعه در این شهرستان به ازای هر 100نفر 6/1مترمربع است .

حجت الاسلام امین پورمحمد، کتابخانه عمومی روستای”ایران آباد” و کتابخانه مرکری را دو پروژه ی در دست اجرای پارس آباد، ذکر و بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها، میزان سرانه فضای مطالعه به 2/3متر مربع خواهد رسید.

به گفته وی، در زمان حاضر تعداد 74هزار و 751 جلد کتاب در زمینه ها و عناوین مختلف در مخازن کتابخانه های پارس آباد وجود دارد.

وی، از اجرای طرح مطالعه یاوران در برخی مدارس این شهرستان از سال گذشته خبر داد و گفت: از مهرماه امسال این طرح به صورت گسترده در مدارس منطقه اجرا خواهد شد.

IMG_0065

او، از اعضای شورای شهر و شهردار پارس آباد به خاطر واریز به موقع نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از محل درآمد شهرداری قدردانی کرد.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز از اجرای طرح نهضت اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی استان با مشارکت مردم خبر داد.

داریوش سفیدی، افزود: این طرح با هدف بهره گیری از ظرفیت خیرین کتاب، غني سازي منابع كتابخانه هاي عمومي استان و ترويج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و نیز افزایش سرانه مطالعه و منابع به مورد اجرا گذاشته می شود.

او، همچنین از اجرای طرح سبد کتاب در سطح استان اردبیل خبر داد و از موسسات و تشکل های مردمی و نهادها و دستگاه های فرهنگی خواست، برای گسترش و اشاعه فرهنگ مطالعه اهتمام جدی داشته باشند.

IMG_0079

 

نظرات