امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 4th, 2024 12:47 | کد خبر : 24894 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

امام جمعه بیله سوار: بحران آب در مغان جدی است

امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: بران آب در منطقه مغان بسیار جدی است و در این زمینه دولت باید تمهیدات ویژه ای بیندیشد.

مغانه آنلاین- جمعه۱۴-۰۲-۱۴۰۳

حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه های این هفته نماز جمعه بیله سوار با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، بحران آب در منطقه مغان را بسیار جدی و مهم دانست.

وی خاطرنشان کرد: از وزیر نیرو می خواهیم با حضور در منطقه مغان و بازدید میدانی از شبکه فرسوده آب مغان درمان اساسی نسبت به حل بحران شبکه مغان را داشته باشد.

خطیب جمعه بیله سوار دست اندازی بالادست را در رود ارس و خدافرین و عدم تحقق حق آبه مغان در رود ارس و خدافرین را معضل اصلی منطقه دانست و گفت: تنها راه حل موضوع واگذاری مدیریت رود ارس، خدافرین و قیزقلعه سی به استان اردبیل است.

عزیزی آینده کشاورزی مغان را بسیار خطرناک و بحران آفرین دانست و افزود: عدم برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای این موضوع یک چالش مهم امنیتی به لحاظ زیست محیطی و اجتماعی است.

وی افزود: یک راه حل دیگر در این خصوص مطرح کردن این موضوع شبکه فرسوده آب مغان در کمیسیون تبصره ۲۳ است تا از اعتبارات ملی برای ترمیم و پایداری شبکه استفاده شود که این مهم تحقق یابد، بسیار عالی و راه گشا خواهد بود.

امام جمعه بیله سوار در ادامه از تمامی مسئولان استانی و کشوری به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل و مسئولان مناطق آزاد تجاری که خالصانه در راستای راه اندازی منطقه آزاد تجاری استان اردبیل به مرکزیت بیله سوار تلاش کردند، تقدیر و خواستار تسریع در روند اجرائی این ابرپروژه شد.

عزیزی مناطق آزاد تجاری صنعتی را نعمت بزرگی برای توسعه و پیشرفت شهر ها دانست و از زارعین محدوده منطقه آزاد تجاری خواست؛ در واگذاری مابقی اراضی در محدوده منطقه آزاد تجاری همکاری لازم را داشته باشند.

وی هفته بسیج سازندگی را تداعی بخش روحیه جهادی و انقلابی دانست و از بسیج سازندگی سپاه ناحیه بیله سوار که در تمام عرصه ها بویژه موضوع محرومیت زدایی مناطق روستایی و عشایری،خدمات شایانی به منطقه داشته اند تقدیر کرد.

امام جمعه بیله سوار در ادامه از خطبه ها و مطالبه گری های عالمانه و مدبرانه امام جمعه اردبیل در دفاع از جاده مواصلاتی گرمی -بیله سوار را یادآور شد و بیان کرد: ما خواستار سفر قریب الوقوع وزیر راه و شهرسازی به استان و توجه به این مطالبه مهم نماینده ولی فقیه در استان هستیم.

 

اخبار مرتبط

نظرات