امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 24th, 2013 9:39 | کد خبر : 850 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

عملیات تعریض باند فرودگاه پارس آبادمغان به زودی به پایان می رسد

فرماندار پارس آباد گفت: طرح تعریض باند فرودگاه با شتاب خوبی در حال اجراست و تا بیستم مهرماه جاری به اتمام می رسد. ولی کریمی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مغانه، افزود: این پروژه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اجرا می شود و در قالب این طرح پهنای باند […]

Picture 004

فرماندار پارس آباد گفت: طرح تعریض باند فرودگاه با شتاب خوبی در حال اجراست و تا بیستم مهرماه جاری به اتمام می رسد.

ولی کریمی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مغانه، افزود: این پروژه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اجرا می شود و در قالب این طرح پهنای باند موجود فرودگاه از طرفین 5/7 متر و در مجموع 15متر افزایش می یابد.

وی از تکمیل لایه نخست آسفالت باند تا هفته بسیج امسال خبر داد و اظهار کرد: با تکمیل آن، پرواز هواپیمای ملخی در مسیر تهران- پارس آباد و بر عکس از سرگرفته می شود.

وی، ادامه داد: برای انجام پرواز فوکر 100 به این فرودگاه نیاز به دو لایه آسفالت دیگر می باشد که با اجرای آن و ارتقای مقاومت باند، پرواز هواپیمای بدنه متوسط و امکان برقراری پرواز به مقصد فرودگاه مشهد، ممکن خواهد بود.

کریمی، با اشاره به نقش این فرودگاه در پیشرفت و رونق منطقه مغان، اضافه کرد: با تکمیل طرح های توسعه ای، امکان افزایش تعداد پروازهای مسیر تهران – پارس آباد، برقراری پرواز به مقصد مشهد مقدس و عتبات عالیات و همچنین امکان صادرات محصولات کشاورزی و دامی منطقه از طریق خطوط هوایی به کشورهای همسایه میسر خواهد شد.

به گزارش مغانه، فرودگاه پارس آباد به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال 1352 به بهره برداری رسیده است.

اخبار مرتبط

نظرات