امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 15th, 2014 12:30 | کد خبر : 3550 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

ایران آماده بازگشایی پایانه مرزی اصلاندوز-هورادیز است

سفیر ایران در باکو گفت تهران آماده گشودن پایانه مرزی اصلاندوز-هورادیز در مرز دو کشور است.

139301071137257932422263

به گزارش مغانه به نقل از پایگاه اینترنتی ترند جمهوری آذربایجان، محسن پاک آیین، سفیر ایران در آذربایجان گفت طرف ایرانی آماده گشودن پایانه مرزی اصلاندوز-هورادیز در مرز دو کشور است.
پاک آیین که دیروز در کنفرانسی خبری سخن می گفت، اظهار داشت طرف ایرانی زیرساخت های لازم را برای گشایش این پایانه مرزی آماده کرده است.
وی تاکید کرد که گشایش پایانه مرزی اصلاندوز-هورادیز به سود هر دو طرف است.
این دیپلمات ایرانی اضافه کرد: «ما امیدواریم جمهوری آذربایجان نیز به نوبه خود کارهای مربوط به گشایش این پایانه مرزی را در سمت خود انجام دهد».
پیشتر آیدین علی اف، رئیس کمیته گمرک دولت آذربایجان گفته بود تسریع در کارهای مربوط به از سرگیری فعالیت های پایانه مرزی اصلاندوز-هورادیز، موجب توسعه و گسترش مبادلات تجاری بین ایران و آذربایجان خواهد شد.

نظرات

محمدجعفر

با تشکر از نماینده محترم جناب آقای برومند بله 92درصد تردد مرزی اتباع آذری هستند و اتباع ایرانی با توجه به مبالغ هنگفت ویزا و خروجی نمی توانند به کشور همسایه تردد نمایند با عنایت به مشترکات مذهبی و فرهنگی و وابستگان فامیلی در آنسوی مرز از مسئولین و دست اندرکاران محترم خواهشمنداست پیگیر باشندهمانند منطقه آزاد جلفا و پلدشت طرف آذری نسبت به لغو رواید اقدام نمایند در 29شهریور سالجاری رواید نخجوان از طرف آذربایجان لغو گردیده و خروجی با 10یورو معادل 40هزارتومان برای هرنفر انجام می گیرد.