- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

۹نفر از فعالان بخش کشاورزی پارس آباد به عنوان نمونه استانی انتخاب شدند

عدیل سروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مغانه افزود: طبق بررسی های کمیته انتخاب نمونه های استان در حوزه کشاورزی و صنایع و مشاغل وابسته به آن، در سال زراعی جاری روشن نیکخویی کلزاکار ، یوسف قائد حاجی خواجه لو پنبه کار، غلامعلی سرباز چغندرکار ، رحیم بیدار ذرت کار، جمشید صولت صنعت کار تبدیلی و تکمیلی، شهروز جوهری مدیر شرکت تعاونی روستایی ، تاریوردی جعفری پرورش دهنده ماهیان گرم آبی، حسن قلی پور گاودار صنعتی ، داریوش سروی گوسفنددار، همگی از شهرسان پارس آباد به عنوان نمونه استانی انتخاب شدند که در دی ماه سال جاری در آیین تجلیل از برترین های بخش کشاورزی استان اردبیل از آنان تقدیر خواهد شد.

وی از انتخاب “علی اکبر حسنیان” مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد به عنوان نمونه ملی خبر داد و گفت: در همایشی که اخیراً در تهران برگزار شده بود با اهدای لوح سپاس و هدیه از این مدیر توانمند تجلیل شد.

سروی اضافه کرد: با توجه به کیل گیری های انجام یافته توسط کمیته انتخاب نمونه های استانی، در سال زراعی جاری تولید کننده برتر گندم دیم استان از شهرستان بیله سوار و گندم کار آبی نمونه از نمین انتخاب شدند که به منظور ایجاد انگیزه در بین کشاورزان گندم کار و قدردانی از تلاش و همت گندم کاران برتر در اولین همایش کشت پاییزه استان اردبیل از این عزیزان تلاشگر و دست اندرکاران و فعالان عرصه کشاورزی استان از جمله فرماندار پارس آباد تجلیل شد.

وی با اشاره به قابلیتها و ظرفیت های ویژه پارس آباد در بخش کشاورزی و دامپروری ، ادامه داد: از دیدگاه این سازمان ، شهرستان پارس آبادمغان به عنوان نگین درخشنده و پر ارزش کشاورزی استان و کشور همواره در جایگاه رفیع قرار دارد.

او وضعیت استان اردبیل را در استحصال گندم رو به رشد دانست و بیان کرد: به لطف الهی و سعی و کوشش مضاعف کشاورزان زحمتکش و تلاش کارشناسان و مدیران جهادکشاورزی استان، در سال جاری برای اولین بار تولید گندم از مرز ۶۴۰هزار تن گذشت که در تاریخ کشت گندم استان اردبیل بی‌سابقه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل با شاره به نقش مهم پررنگ رسانه ها در رونق بخش کشاورزی، گفت: از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان انتظار می رود در سالی که از سوی مقام عظمای ولایت به سال “همدلی و همزبانی دولت و ملت” مزین شده است، در راستای اعتلا و توسعه بخش کشاورزی استان به خصوص پارس آبادمغان قطب زرخیز استان، همسو و هم جهت با خادمین این حوزه یاریگر آنها بوده و در انتقال یافته ها و علوم جدید به زارعان منطقه به عنوان نیاز واقعی کشاورزان، مشارکت کنند.

 

3 Comments (Open | Close)

3 Comments To "۹نفر از فعالان بخش کشاورزی پارس آباد به عنوان نمونه استانی انتخاب شدند"

#1 Comment By اصولی On 2015/10/05 @ 9:45 ق.ظ

ضمن تبریک به فعالان نمونه بخش کشاورزی پارس آباد و قدردانی از مسئولان کمیته انتخاب نمونه های استان به خاطر حسن انتخابشان، جناب آقای مهندس سروی رییس محترم سازمان جهاد استان به نکته خوبی اشاره کردند . این شهرستان در زمینه کشاورزی در جایگاه ممتازی قرار دارد. با توجه به اینکه درآمد مردم منطقه از راه کشاورزی و صنایع وابسته به آن تامین می شود امیدوارم مسئولان ذیربط برای رونق هرچه بیشتر بخش کشاورزی پارس اباد و حمایت عملی از کشاورزان بیش از پیش تلاش کنند.

#2 Comment By علیزاده On 2015/10/05 @ 9:47 ق.ظ

جناب آقای سروی ذرتکاران در وضعیت بدی به سر می برند لطفا به دادشان برسید.

#3 Comment By کشاورز On 2016/01/31 @ 6:39 ب.ظ

آیا واقعا مسئولی نیست که به مشکل ذرتکاران بذری که حتی حسابشان هنوز هم از سال ۸۸ تصفیه نشده برسه آیا شرکتی که اینها دایر میکنند اعمال قانون نمیشه زمین کاشت وداشت وبرداشت از کشاورزان زحمتکش ودر پول مساوی است با صاحب شرکت از مسئولین محترم مربوطه پی گیری وحل مشکل ذرتکاران بذری را خواسته وخواهانیم