امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 23rd, 2015 4:29 | کد خبر : 12336 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

  ۴۲۹هکتار از اراضی دیم کشت و صنعت پارس به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شد  

در مراسمی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی طرح آبیاری تحت فشار در ۴۲۹هکتار از اراضی دیم کشت و صنعت و دامپروری پارس در شهرستان پارس آبادمغان با اعتباری بالغ بر ۶۲میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 

به گزارش روز سه شنبه مغانه، مدیرعامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس در مراسم افتتاح این پروژه گفت: پارس آباد مغان دارای ۹۰ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی کشاورزی است که ۱۸ هزار هکتار آن در کشت و صنعت پارس قرار دارد.

جلال گلچین افزود: برای اجرای این طرح عظیم ۱۱ دستگاه سنترپیوت خریداری و توسط مهندسان و تکنسین‌های خود شرکت نصب و راه اندازی شد.

وی ادامه داد:دستگاه‌های سنترپیوت به لحاظ اهمیت طرح و نیاز شرکت و با مد نظر قرار دادن کیفیت دستگاه‌ها و به رغم مشکلات مالی و شرایط سخت تحمیل شده به کشورمان خریداری و راه اندای شده است.

مدیرعامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با بیان اینکه استراتژی تبدیل اراضی دیم به آبی و استفاده بهینه از آب و جلوگیری از فرسایش خاک و بهره وری مطلوب از امکانات موجود و بالا بردن راندمان تولید، در یکسال گذشته مورد توجه بوده است، با اتکال به خداوند متعال با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و با راه‌اندازی دستگاه‌ها، ۴۲۹ هکتار از اراضی دیم شرکت برای کشت پاییزه به صورت آبی، کشت و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت پارس در آینده‌ای نزدیک زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

او توسعه و اجرای طرح‌های آبیاری نوین را از برنامه‌های اولویت‌دار و مهم شرکت پارس بیان کرد و گفت: یک‌هزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی دیم شرکت نیز جهت ایجاد آبیاری تحت فشار در دست مطالعه است.

گلچین مجتمع دامپروری را از بخش‌های مهم این شرکت دانست و افزود: این مجتمع هم اکنون با دو هزار رأس گاو فعالیت می‌کند که از این تعداد یک‌هزار رأس دوشا است که با مصوبه هیأت مدیره محترم شرکت قرار است مجتمع دامپروری گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس شهرستان پارس‌آباد با اعلام اینکه بخش زیادی از اراضی این شرکت به علت شیب‌دار بودن مستعد برای ایجاد باغ میوه است، بیان کرد: ۲۲۰ هکتار این مناطق به منظور توسعه و احداث باغات میوه در دست مطالعه است.

گلچین در بیان کلیات این طرح افزود: مطالعات مرحله اول استفاده بهینه از آب و خاک واحد تولیدی پارس ۲ شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس توسط مهندسین مشاور فرسپندآب انجام و پس از بررسی و با اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، توسط اکیپ اجرایی شرکت پارس و با حمایت مالی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و تسهیلات بانک کشاورزی به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: پس از طی مراحل فوق اسناد مربوط به اجرای پروژه و خرید اقلام موردنیاز و همچنین آلبوم نقشه‌های اجرایی ایستگاه‌های پمپاژ و سنترپیوت‌ها تهیه گردید.

وی با اشاره به اهمیت و نقش پروژه آبیاری تحت فشار در رونق و توسعه شرکت ادامه داد: حفظ منابع ارزشمند آب و خاک،  افزایش ارزش افزوده اراضی،  افزایش تولید محصولات زراعی با تغییر وضعیت بهره‌برداری، افزایش عملکرد در هکتار محصولات زراعی و افزایش راندمان آبیاری از اهداف این طرح می‌باشد.

به گزارش مغانه در آیین افتتاح این طرح همچنین توحیدی، رییس محترم هیات مدیره و اعضای هیأت مدیره شرکت پارس و عدیل سروی رییس سازمان جهادکشاورزی استان و تعدادی از مسئولین شهرستانی و استانی نیز حضور داشتند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

با عرض سلام خدمت حضار محترم..
اولا این طرح برگرفته از مسولین و دست اندر کاران شرکت پارس می باشد نه آقای گلچین..ثانیا جنابعالی در محیط کاری با افرا دو پرسنل شرکت به طور غریبه ها رفتار می کنن…اداب و معاشرت ایشان خیلی ضعیف می باشد.
به جای این اخبار باید از نارضایتی نیروی انسانی بحث کرد که پرسنل پیمانی شرکت از حداقل دستمزد برخوردارند ..و هیچ کس پی گیر قضیه نیست..
مثل برده با کارگران رفتار می شود و تا نصف شب کار می کنند ولی هیچ مزایای از شرکت دریافت نمی کنند چون حرف زور حاکم هست..
با تهدیداتی از قبیل منع از قرارداد سال آیند میکنند.
اگر قانون کار شامل حال اون افراد می شود چرا به حال ما کارگران نمی شود..
خلاصه کشت و صنعت پارس یه بنگاهی هست که توسط پارتی بازی افراد جذب کار می شوند..
و بعد انتخابات مجلس هم مسلما آقای گلچین سمت خود رو باید به یک شخص دیگر واگذار خواهند کرد..
امسال سال گندم شهرستان پارساباد و کل مغان هست ولی مسولین شرکت به سینه شان میزنند و فریاد میکشند مدیریت و عوامل اجرایی باعث افزایش راندمان محصولات گردیده که این کاملا اشتباه محض بوده و باری تعالی این برکت رو به تمامی مردمان زحمت کش مغان عنایت کرده..