امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 14th, 2015 9:26 | کد خبر : 12208 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۳۵۰ هکتار از مزارع دیم بیله سوار در آتش سوخت

۳۵۰ هکتار از مزارع دیم روستاهای تابعه شهرستان بیله سوار مغان عصر دیروز در اثر آتش سوزی از بین رفت و آتش با تلاش ماموران آتش‌نشانی مهار شد.

به گزارش مغانه به نقل از مغان امروز، ۳۵۰ هکتار از مزارع دیم روستاهای “قره‌دره”، “خلیفه‌لو” و “ولی مملو” بخش جعفرآباد و روستاهای “زرگر” و “دمیرچی” بیله‌سوار بیله سوار عصر دیروز شنبه در اثر آتش سوزی از بین رفت و آتش با تلاش ماموران آتش‌نشانی مهار شد.

این آتش‌سوزی که در منطقه جعفرآباد و رخ داد، سبب شد بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی گندم آماده برداشت ساکنان این شهرستان از بین برود.

آرام حلیم فرماندار شهرستان بیله سوار در این رابطه گفت: دیروز گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی در منطقه “قره‌دره” از حوالی بخش جعفرآباد به ما ارائه شده که ما به سرعت با تشکیل ستاد بحران، آتش‌نشان‌های بیله‌سوار و جعفرآباد را به منطقه اعزام کردیم تا نسبت به مهار آتش اقدام کنند.

وی گفت: ما برای مهار آتش علاوه بر چهار دستگاه خودروی آتش‌نشانی جعفرآباد و بیله‌سوار مجبور شدیم از شهرهای همجوار پارس‌‌آباد و اصلاندوز نیز ستاد بطلبیم تا بعد از ساعاتی با کمک اهالی این حریق مهار شد که در این آتش‌سوزی بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه قره‌دره در حریق سوخت.

وی اظهار کرد: دومین آتش‌سوزی در منطقه خلیفه‌لو رخ داد که این آتش‌سوزی با کمک مردم و آتش‌نشان‌ها در فضای ۱۰۰ هکتار مهار شد، اما گندم به بار نشسته این منطقه نیز از بین رفت.

حلیم عنوان کرد: سومین حریق نیز مربوط به روستای زرگر از توابع شهرستان بیله‌سوار بود که به دنبال این آتش‌سوزی ماموران آتش‌‌نشانی به محل عزیمت کرده و بعد از ساعت‌ها تلاش آن را مهار کردند و ۵۰ هکتار از اراضی منطقه در این آتش‌سوزی از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری مغان امروز از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بیله سوار، در مجموع بیش از ۳۵۰ هکتار اراضی گندم‌خیز این شهرستان در روز گذشته دچار آتش‌سوزی شد، به طوری که بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تن محصول گندم خسارت دیده و ۲ میلیارد تومان به اهالی صدمه وارد شده است.

حلیم در پایان سخنان خود با بیان اینکه هنوز علت آتش‌سوزی‌ها مشخص نشده است، از آتش‌نشانان که حتی خارج از توان خود در این زمینه جدیت به خرج دادند، قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

سلام دیروز تو جعفرآباد قیامت بود حیف اون همه برکت خدا

درد دل یک شهروند

مدیریت بحران شهرستان بیله سوار کجا ست بنظر اینها بحران زمانی است که حوادث طبیعی از جمله زلزله و سیل راه بیفتد نه جناب آقای حلیم بی سواد تمام غرامت زارعان را باید از تو و جهاد کشاورزی بگیرند اسمتون را مدیر گذاشتی باید پاسخگوی تمام مسائل شهرستان باشی بنظرم باید استعفا بدهید آیا تابحال ۲ میلیارد تومان به این شهرستان منفعت رساندید . تو را خدا اسمتون را مدیر نگذارید . شما بیشتر شبیه به خرابکارها هستید تا مدیر .

شهروند

ناشناس
تو باید هر جا نظر بدی !؟ تو جعفر آباد قیامت بود ! آخرالزمان بود ؟ یا بیرون از جعفر آباد مزارع کشاورزان در آتش می سوخت.

ناشناس

خخخخخخخخخخخ خوبه که خجالت هم نمیکشه میگه با ۴ دستگاه آتش نشان مهار کردیم.کجا شما مهار کردین؟چرا دروغ میگین؟اگه خود مردم مهار نکرده بود شما چیکار میتونستین بکنین به ۴ دستگاه اتش نشان که ۲ تاش مخزن آبشون سوراخه تا برسن هم محل آب مخزنشون تموم میشه

ناشناس

خخخخخخخخخخخ خوبه که خجالت هم نمیکشه میگه با ۴ دستگاه آتش نشان مهار کردیم.کجا شما مهار کردین؟چرا دروغ میگین؟اگه خود مردم مهار نکرده بود شما چیکار میتونستین بکنین به ۴ دستگاه اتش نشان که ۲ تاش مخزن آبشون سوراخه تا برسن هم محل آب مخزنشون تموم میشه