امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 27th, 2016 7:55 | کد خبر : 19859 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۳۰ هزار نفر از مردم پارس‌آباد در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: ۳۰ هزار نفر از مردم پارس‌آباد در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

به گزارش مغانه آنلاین، اکبر صمدی امروز یکشنبه در اولین همایش استانی پیشگیری از سوء رفتار با کودک در پارس‌آباد اظهار کرد: ایجاد پایگاه‌های اجتماعی در سطح شهر به ویژه مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهرها از ضرورت و اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به توسعه سریع شهرستان، اداره بهزیستی با امکانات کمی که در اختیار دارد، نمی‌تواند این حوزه‌ها را پوشش داده و جوابگوی نیازها باشد.

photo_2016-11-27_19-51-21

وی تصریح کرد: در سرشماری اخیر سال ۹۵ مرکز استان و شهرستان پارس‌آباد بیشترین رشد آمار جمعیتی را نسبت به سایر شهرستان‌های استان دارد و از این رو ارائه خدمات به شهروندان در حوضه‌های مختلف باید در خور شأن همشهریان باشد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان پارس‌آباد در محله‌هایی همچون زیر نهر تراب و کشتارگاه با امکانات کمتر خدمات اورژانس اجتماعی قرار دارند و بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

صمدی همچنین از لزوم احداث ساختمان نگهداری کودکان بد سرپرست، بی‌سرپرست و همچنین زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب در شهرستان پارس‌آباد خبر داد و افزود: این کودکان همانند دیگر فرزندان کشور برای اینکه بتوانند برای کشور نیروی توانمند و مفیدی باشند باید حداقل از امکانات و حقوق شهروندی برخوردار باشند.

وی بیان کرد: این کودکان نیازمند برخورداری از آموزه‌های دینی و علمی هستند تا با فراگیری آنها با برخورداری از یک جایگاه اجتماعی مناسب بتوانند وارد اجتماع شوند.

اولین همایش استانی پیشگیری از سوء رفتار با کودک با حضور حسین اسد بیگی رئیس فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل، مسؤولان ارشد شهرستان پارس‌آباد و جمعی از دانشگاهیان و اساتید حوزه روانشناسی و جامعه‌شناسی در محل سالن اجتماعات جهاد شهرستان پارس‌آباد مغان برگزار شد.

منبع: فارس

photo_2016-11-27_19-53-07

اخبار مرتبط

نظرات

تاملی درهمایش

سلام اطلاعاتی که بنده از این همایش دارم از اساتید جامعه شناسی وصاحب نظر از شهرستان پارس اباد دعوت بعمل نیامده،در حالی که برای نظر در حوزه آسیب‌های اجتماعی جامعه شناس نقش کلیدی دارد.برای من سوال هست خروجی این همایش ها چیست؟ وقتی از صاحب نظران این حوزه کسی در همایش حضور ندارند پس نمیتواند تصمیماتی درا ین حوزه برای شهرستان مفید واقع شود.