امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 18th, 2017 7:04 | کد خبر : 22478 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۱۰هزار نفر در سطح استان اردبیل عضو انجمن اولیا و مربیان هستند

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت : در سال تحصیلی جاری حدود ۱۰هزار نفر از اولیای دانش آموزان در انجمن اولیا و مربیان مدارس سطح استان عضو هستند.

به گزارش مغانه آنلاین،  سلیم کنعانی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان(۲۴الی ۳۰مهر) در پارس آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای انتخاب اعضای انجمن اولیا و مربیان بر اساس شیوه نامه این انجمن در مهرماه جاری در بیش از یک هزار و ۸۰۰واحد آموزشی از مجموع سه هزار و ۳۰۰مدرسه دایر در سطح استان انتخابات برگزار شد.

به گفته وی انجمن اولیا و مربیان نقش موثری در پیشبرد و تحقق اهداف آموزش و پرورش و برقراری ارتباط بین خانه و مدرسه دارد.

وی از فعالیت شش مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در شهرستان های مختلف استان خبر داد و گفت: این مراکز در امر ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها و دانش آموزان و گره گشایی مشکلات آنان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به سازماندهی بیش از ۱۶۰نفر از مدرسان در کلاس های آموزش خانواده مدارس استان اظهار کرد: برگزاری این کلاس ها در افزایش سطح آگاهی اولیای دانش آموزان و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان دارد.

کنعانی از فعالیت تیم مصاحبه گر علمی تخصصی استان در امر آموزش و تربیت مدرسان آموزش خانواده ، مشاوران و مدیران مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده خبر داد و بیان کرد: در نیمه اول امسال بیش از ۷۰نفر پس از انجام مصاحبه در مراکز راهنمایی و مشاوره سازماندهی شده اند.

وی همچنین از رشد ۲۲درصدی افزایش مشترکان مجله آموزشی و تربیتی پیوند و افزایش ۲۲درصدی مشارکت اولیا در سطح مدارس استان اردبیل خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری با حدود ۲۳درصد افزایش، تعداد به بیش از دو هزار و ۵۰۰دستگاه خودرو به دانش آموزان در رفت و آمد به مدرسه و خانه سرویس دهی می کنند.

به گفته وی در سال تحصیلی گذشته افزون بر ۱۵۰هزار نفر از اولیای دانش آموزان در دوره های آموزشی و جلسات تخصصی انجمن اولیا و مربیان مدارس سطح استان شرکت کرده اند.

وی با اشاره به توفیقات انجمن اولیا و مربیان پارس آبادمغان اضافه کرد: انجمن اولیای این شهرستان طبق ارزیابی شاخص های ۱۲گانه عملکرد و فعالیت ها، در سال تحصیلی ۹۶-۹۵موفق به کسب رتبه نخست در بین نواحی و مناطق ۱۹گانه استان اردبیل شده است.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات