امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 15th, 2013 1:25 | کد خبر : 652 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

یک هزار و 500موردبازرسی از واحدهای صنفی پارس آباد مغان انجام شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پارس آباد مغان، گفت: در دو ماه گذشته یک هزار و 500مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شد که از این تعداد برای 195واحد، پرونده تخلفاتی به ارزش یک میلیارد و 49میلیون و 269هزار ریال تشکیل گردید. تقی آزاد، در گفت و گو با خبرنگار مغانه، از […]

IMG_7735

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پارس آباد مغان، گفت: در دو ماه گذشته یک هزار و 500مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شد که از این تعداد برای 195واحد، پرونده تخلفاتی به ارزش یک میلیارد و 49میلیون و 269هزار ریال تشکیل گردید.

تقی آزاد، در گفت و گو با خبرنگار مغانه، از ارسال پرونده واحدهای متخلف جهت رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان خبر داد و افزود: در این مدت همچنین به منظور تضمین کمیت و کیفیت پخت نان و رسیدگی به شکایات شهروندان ، از 265واحد نانوایی توسط بازرسان واحدهای بازرسی و نظارت مجامع امورصنفی منطقه بازرسی شد که از این رقم 25فقره پرونده تخلفاتی به ارزش 114میلیون و 857هزار ریال تشکیل شد.

وی، اظهار داشت: با هدف کنترل بازار، جلوگیری از افزایش قیمت ها و برخورد با گرانفروشان و متخلفان صنفی، به طور مرتب و جدیت بازرسی از بخش های خرده فروشی، عمده فروشی، تولیدی، خدماتی، سردخانه و انبار ادامه دارد.

وی، تنظیم بازار، ایجاد تعامل با تشکل های صنفی، ساماندهی انتخابات اتحادیه های صنفی، تشدید بازرسی و نظارت بر بازار با هماهنگی مجامع امور صنفی، ایجاد تعامل و همکاری با اعضای کمیسیون نظارت به منظور حل و فصل مشکلات و نارسایی های جامعه صنفی را از اولویت های کاری خود برشمرد و ادامه داد: علاوه بر مرکز شهرستان، با تعامل و هماهنگی و همگرایی با بخشداران، اقدامات نظارتی و بازرسی در تمام بخش های تابعه با جدیت در حال پیگیری و اقدام است و بازرسان به صورت دقیق و لحظه به لحظه بازار را رصد و هرگونه تخلفات صنفی را بدون اغماض گزارش می کنند.

آزاد، با اعلام اینکه در راستای تنظیم و کنترل بازار و قیمت ها، در دو ماه گذشته کالاهای اساسی و پر مصرف نظیر شکر ، گوشت قرمز گرم و منجمد و گوشت مرغ جذب و به مقدار لازم در سطح منطقه توزیع شده است، گفت: کار توزیع شکر به نرخ مصوب، هم اکنون علاوه بر فروشگاه های رفاه و بسیجیان، فروشگاه های بزرگ شهرستان شامل مرکز خرید شهر در خیابان کمربندی، نبش خیابان فرهنگیان، فروشگاه شهروند در خیابان شهید رجایی، فروشگاه لطیفی در خیابان امام (ره) رو به روی پمپ بنزین جدید، در تعدادی از خواربارفروشی ها و واحدهای توزیعی منطقه  نیز همچنان ادامه دارد.

او، از برپایی نمایشگاه پاییزه عرضه مستقیم کالا با مشارکت مجامع امور صنفی در آستانه بازگشایی مدارس در این شهرستان خبر داد و افزود: این نمایشگاه با دهها غرفه، اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان از جمله کیف، کفش، نوشت افزار و پوشاک را با تخفیف ویژه عرضه می‌کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پارس آباد، در ادامه با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس، در آستانه شروع سال تحصیلی جدید در منطقه اجرا می شود ، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف رضایتمندی مصرف کنندگان و جلوگیری از افزایش کالاهای مورد نیاز دانش آموزان و نیز برخورد با افراد سودجو که با تشدید تقاضا در بازار، با فرصت طلبی اقدام به گرانفروشی و تخلفات صنفی و در نظم بازار اختلال ایجاد می کنند صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت پارس آباد، رسیدگی سریع و دقیق به شکایات و گزارش های مردمی، نظارت و کنترل بازار و جلوگیری از هرگونه کمبود اجناس و افزایش غیر قانونی نرخ کالا و خدمات را به منظور جلب رضایت مردم به صورت جدی دنبال می کند.

وی، همچنین از تصویب تقویم برپایی نمایشگاه های شهرستان در جلسه کمیته برگزاری نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: ایجاد تعادل قیمت میان عرضه و تقاضا و کنترل قیمت ها از اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها است.

وی، از تلاش ها و همکاری های کلیه مدیران دستگاه های اجرایی و اصناف و افرادی که به نحوی در راستای تحقق اهداف و سیاست های این اداره و نیل به اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می کنند قدردانی کرد.

این مسوول در پایان از کلیه شهروندان خواست هر گونه تخلف واحدهاي صنفي و صنعتی اعم از گرانفروشي، كم‌فروشي، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، حراج غیرقانونی و يا هر گونه تقلب احتمالي را همراه با ذكر مشخصات، آدرس دقيق، نوع كالا و تخلف، از طریق سامانه ارتباطی 124 اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

اخبار مرتبط

نظرات