امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 8th, 2017 1:27 | کد خبر : 20450 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

یک قلاده گربه جنگلی در پارس آباد براثر برخورد با خودرو تلف شد+تصاویر

یک قلاده گربه وحشی بر اثر تصادف با یک دستگاه خودرو در جاده شهرک آیت ا… غفاری پارس آباد از پای درآمد.

محسن آزادی/ مغانه آنلاین- این گربه وحشی در حین عبور از عرض جاده در ورودی شهرک غفاری با یک دستگاه خودروی عبوری به شدت برخورد کرد و در دم کشته شد.

گفته می شود پس از این حادثه محیط بانان پارس آباد درمحل حاضر شده و لاشه این حیوان وحشی را برای بررسی بیشتر به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان منتقل کردند.

گربه جنگلی یکی از هشت گربه سان وحشی ایران (پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی) بوده و در مناطق جنگلی، حاشیه تالاب ها و نیزارها زندگی می کند.

این گربه از پرندگان و پستانداران کوچک تغذیه میکند و گاهی اوقات برای تهیه غذا به سکونتگاه های انسانی اطراف محل زندگی خود وارد شده وبعضا مورد حمله ساکنین و شکارچیان جهت جلوگیری از شکار حیوانات خانگی خود قرار می گیرند.

جمعیت این گربه حمایت شده بر اثر کاهش طعمه و تخریب زیستگاه در بسیاری از عرصه های طبیعی کشور از بین رفته و یا با کاهش چشمگیری روبه رو شده است برای همین در حراست و نگهداری از این گونه گربه سانان نیاز به فرهنگ سازی بیشتری است.

این خبر حاکیست، سالانه دهها راس از انواع حیوانات وحشی و گونه های مختلف جانوری بر اثر تصادف با خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی پارس آباد تلف می شوند.

 

اخبار مرتبط

نظرات