امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 29th, 2014 6:36 | کد خبر : 6798 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

گمرک اصلاندوزمغان بازگشایی می شود

فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد از گشایش گمرک اصلاندوز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در 15مرداد امسال، مسوولان دو کشور ایران و آذربایجان در نشستی که در باکو برگزار شد، بر سر موضوع بازگشایی گمرک اصلاندوز-هورادیز به توافق رسیدند.

به گزارش مغانه، ایرج بیگدیلو” در بین الصلاتین نمازجمعه اصلاندوز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به خصوص شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، همچنین از قطعی شدن الحاق بخش اصلاندوز به منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس خبر داد و افزود: با پیگیری ها و تلاش های همکاران در فرمانداری شهرستان پارس آباد، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار درمجلس ،امام جمعه اردبیل ،ائمه جمعه منطقه،استاندار اردبیل و سایر مسئولان ،موضوع الحاق شهرهای شمالی استان به منطقه آزاد تجاری ارس تحقق یافت.

وی اضافه کرد: امتیازات ملحق شدن شدن شهرستان های شمالی استان اردبیل به منطقه آزاد ارس بدلیل قرارگرفتن این شهرستانها در حاشیه رودخانه ارس و مرز آذربایجان است.

او در ادامه بیان کرد:دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ،صنعتی و ویژه اقتصادی در جریان بازدید هوایی از بخش اصلاندوز و شهرستان پارس آباد و شهرستان بیله سوار امکان ملحق شدن به منطقه آزاد ارس را تایید کرد که لازمه آن تصویب در جلسه هیات دولت است.

وی خاطرنشان کرد: با بازگشایی گمرک اصلاندوز، تکمیل و بهره برداری از شبکه پایاب سد خداآفرین، اتصال این بخش به منطقه آزاد ارس و تبدیل بخش به شهرستان ، یقینا شاهد رشد و توسعه این منطقه و ایحاد فرصت های جدید شغلی خواهیم بود.

وی در مورد مشکلات کشاورزان منطقه در زمینه فروش محصولات خود از جمله گوجه فرنگی گفت:چرخه تولید در شهرستان ناقص است کشاورزان بدلیل نبود صنایع تبدیلی سود نمی برند در صورتی که سرمایه گذار در منطقه جذب شود این مشکل حل خواهد شد.

ایرج بیگدیلو از اعزام تیم اکتشاف نفت به شهرستان های بیله سوار ،گرمی و پارس آباد خبر داد و گفت:این گروه برای مطالعات نفت مغان از 27 مرداد سال جاری در منطقه حضوردارند و فردا شنبه نیز در شهرستان پارس آباد خواهند بود.

وی از اختصاص 88 میلیارد ریال برای آب شرب شهرستان پارس آباد و بخش اصلاندوز در سفر اخیر رییس جمهور به استان اردبیل خبر داد و گفت:متاسفانه خشکسالی در منطقه از جمله حاشیه روستاهای غرب و شرق دره رود اصلاندوز گریبانیگر مردم شده است که خوشبختانه با اختصاص این اعتبار کمبود آب شرب این روستاها حل خواهد شد.

فرماندار پارس آباد از کشاورزان خواست دربحث نوبت بندی آبیاری مزارع رعایت حال سایر کشاورزان را داشته باشند و حدالامکان یک نوبت را به دیگری اختصاص دهند تا مشکلی به وجود نیاید.

رییس شورای اداری شهرستان پارس آباد درپایان از استقبال بی نظیر مردم استان از رییس جمهور و اعضای دولت در سفر به استان اردبیل تقدیر و تشکر کرد.

 

اخبار مرتبط

نظرات