امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 26th, 2015 8:22 | کد خبر : 15075 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کنگره بین‌المللی شعرای ترک زبان در اردبیل برگزار می‌شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: با حضور شاعران هشت کشور دنیا، اولین کنگره بین‌المللی شعرای ترک زبان دنیا به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش مغانه، آیت‌الله سید حسن عاملی در جلسه شورای فرهنگ عمومی اردبیل اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی ۱۱ و ۱۲ آذرماه کنگره شعرای ترک زبان دنیا این کنگره برگزار می‌شود که تاکنون از کشورهای آلمان، ترکیه، عراق، سوریه، ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان و داغستان برای حضور در این کنگره اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: ۴۴ اثر برگزیده به کنگره بین‌المللی شعرای ترک زبان ارسال شده که بهترین آثار در این کنگره معرفی شده تا از صاحبان آن تجلیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۱ آذرماه اولین روز کنگره در مسجد محمدیه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شده و روز دوم نیز ۱۲ آذرماه در مجتمع فدک اردبیل برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم برگزاری این رویداد مهم زمینه تولید آثار و عرضه آن را به بهترین شکل برای مخاطبان فراهم آورد.

عاملی از تبدیل زیرزمین مصلای اردبیل به یک مجموعه فرهنگی با مشارکت صاحب نظران و برجستگان حوزه فرهنگی خبر داد و افزود: ما امیدواریم همه مسئولان و متولیان حوزه فرهنگی و تربیتی جامعه تلاش کنند تا نسلی صالح و شایسته تربیت کرده و تحویل جامعه اسلامی دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هر چقدر از حوزه فرهنگ و تربیت آحاد مردم به ویژه خانواده‌ها غفلت کنند، آسیب آن متوجه همه شده و دود این آتش به چشم همه می‌رود.

عاملی با تبریک هفته بسیج، بسیج را یک ظرفیت ممتاز مردمی در تقویت فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی اعلام کرد و ادامه داد: همان طوریکه بسیج در عرصه‌های مختلف توانسته کارنامه قابل قبولی را ارائه کند، در این عرصه نیز باید توانمندی بالای بسیج با نگاه درست و برنامه‌ریزی هدفمند به نمایش گذاشته شده و همه بتوانند از این توان بالا بهره بگیرند.

امام جمعه اردبیل برگزاری نشست‌های تربیتی را در قالب حلقه‌های صالحین به همت بسیجیان یادآور شد و اضافه کرد:‌ در این عرصه آنچه که مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد، تقویت و توسعه برنامه‌های فرهنگی، تربیتی با نگاه درست و هدفمند است که به یقین نتایج خوبی را نیز به همراه دارد.(فارس)

 

اخبار مرتبط

نظرات