- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

کل اراضی پایاب خدا آفرین به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شود

فرهاد شهبازی در گفت و گو با مغانه آنلاین،  افزود: از این رو کشاورزان می بایستی با تشکیل تعاونی و یا هر قالب مشارکتی دیگر اعم از کشت و صنعت های کوچک و یا تشکل و غیره نسبت به بهره برداری از منابع خاک محدوده اقدام کنند.

وی ادامه داد: اینکه گفته می شود بهره برداری از منابع خاک تحت پوشش شبکه در قالب های یکجا کشتی غالب انجام خواهد گرفت تناقضی با حقوق قانونی بهره برداران قانونی و عرفی و ساکنان قشلاقات و مالکان اراضی واقع در محدوده ندارد به عبارتی ذیحقان و ذینفعان و مالکان و ساکنان با تحویل اراضی حسب قوانین در قالب تعاونی ،تشکل و یا کشت و صنعت های کوچک نسبت به بهره برداری از سیستم های آبیاری و منابع خاک محدوده اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به وجود زمینه برای جذب سرمایه گذاران جهت ایجاد صنایع تبدیلی و کارخانجات و دامداری های صنعتی در اراضی پایاب اظهار کرد: محدوده شبکه دارای ۱۰۰ هزار هکتار اراضی ناخالص می باشد که ۶۲هزار هکتار برای کشت و زرع مناسب و مابقی بایر است.

وی ادامه داد: برای اراضی لم یزرع و غیر قابل کشت، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به کشاورزی و حفظ ساختارها و نمادهای عشایری منطقه در نظر گرفته شده است.

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "کل اراضی پایاب خدا آفرین به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شود"

#1 Comment By حسن پروانه On 2016/11/19 @ 9:53 ب.ظ

ای کاش عملی شود ۱۲سال چشم به راه این سد هستیم. این ۱۲سال صدسال گذشت .بااینکه کارغظیم وبزرگی است اما واقعا زمان ازدست دادن .ای کاش زودترتمام شود تامورد استفاده قرارگیرد.