امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 19th, 2016 6:10 | کد خبر : 19706 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کل اراضی پایاب خدا آفرین به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شود

مدیر امور منابع آب مغان گفت: سیستم های آبیاری اجرا شده در شبکه ی آبیاری خداآفرین کلاً تحت فشار است و بگونه ای که امکان کشت و زرع انفرادی و بدون مشارکت در این اراضی وجود ندارد.

فرهاد شهبازی در گفت و گو با مغانه آنلاین،  افزود: از این رو کشاورزان می بایستی با تشکیل تعاونی و یا هر قالب مشارکتی دیگر اعم از کشت و صنعت های کوچک و یا تشکل و غیره نسبت به بهره برداری از منابع خاک محدوده اقدام کنند.

وی ادامه داد: اینکه گفته می شود بهره برداری از منابع خاک تحت پوشش شبکه در قالب های یکجا کشتی غالب انجام خواهد گرفت تناقضی با حقوق قانونی بهره برداران قانونی و عرفی و ساکنان قشلاقات و مالکان اراضی واقع در محدوده ندارد به عبارتی ذیحقان و ذینفعان و مالکان و ساکنان با تحویل اراضی حسب قوانین در قالب تعاونی ،تشکل و یا کشت و صنعت های کوچک نسبت به بهره برداری از سیستم های آبیاری و منابع خاک محدوده اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به وجود زمینه برای جذب سرمایه گذاران جهت ایجاد صنایع تبدیلی و کارخانجات و دامداری های صنعتی در اراضی پایاب اظهار کرد: محدوده شبکه دارای ۱۰۰ هزار هکتار اراضی ناخالص می باشد که ۶۲هزار هکتار برای کشت و زرع مناسب و مابقی بایر است.

وی ادامه داد: برای اراضی لم یزرع و غیر قابل کشت، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به کشاورزی و حفظ ساختارها و نمادهای عشایری منطقه در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

حسن پروانه

ای کاش عملی شود ۱۲سال چشم به راه این سد هستیم. این ۱۲سال صدسال گذشت .بااینکه کارغظیم وبزرگی است اما واقعا زمان ازدست دادن .ای کاش زودترتمام شود تامورد استفاده قرارگیرد.