- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

کشور برای رونق کشاورزی به همکاری بیشتربا فائو نیازمند است

81199111-5757153

به گزارش مغانه، حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل روز جمعه در همایش گرامیداشت هفته جهادکشاورزی گرمی افزود: یکی از برنامه های فائو در جهت توسعه کشاورزی، آمایش سرزمینی

کشورها است که در این رابطه در کشور ما کار عمده ای صورت نگرفته است.

وی با اعلام اینکه به رغم خشکسالی امسال میزان تولید گندم در کشور هفت میلیون تن برآورد می شود، اظهار کرد: با اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی، طلایی ترین دوران را در منطقه شاهد خواهیم بود.

وی کلید قفل اشتغال را جذب سرمایه گذار دانست و ادامه داد: بیش از یک هزار نیروی جوان قبول شده از آزمون های استخدامی دولت در استان برای ورود به کار نیازمند تامین اعتبار هستند.

این مسوول، صنعت کشاورزی گرمی را در حال گذار از سنتی به صنعتی توصیف کرد و از تامین 30 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع های آبرسانی ایلخی،شهیدباهنر،برزند و شهیدبالازاده این شهرستان خبر داد.

وی برنامه ریزی برای مهار آب 9 رودخانه، احداث سدها و بندهای کوچک در دره ها،پایان یافتن مطالعه سد سینه سر و آغاز مطالعه سد برزند،و تلاش برای تبدیل گرمی به پایلوت کشاورزی حسب موافقت وزیر مربوطه را از کارهای در دست اقدام اعلام کرد.

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی همچنین از تامین 10 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت و بهسازی راه های روستایی این شهرستان خبر داد.

در پایان این مراسم که با حضور مسوولان و کشاورزان گرمی در سالن اجتماعات جهادکشاورزی این شهرستان ترتیب یافت با اهدای هدایایی از بهره برداران نمونه گرمی تجلیل شد.

شهرستان گرمی مغان در 108 کیلومتری شمال شرق اردبیل یکی از مناطق مهم کشاورزی استان می باشد. این شهرستان در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع:ایرنا