امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 25th, 2014 10:10 | کد خبر : 3156 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کشت و صنعت و دامپروری مغان به دانشگاه بین المللی کشاورزی تبدیل شود

فرماندار پارس آباد با اشاره به نقش شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پیشرفت و رونق منطقه مغان و استان اردبیل گفت: این شرکت به عنوان یک بنگاه عظیم اقتصادی باید به دانشگاه بین المللی کشاورزی تبدیل شود. به گزارش مغانه، “ولی کریمی” امروز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل و […]

فرماندار پارس آباد با اشاره به نقش شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پیشرفت و رونق منطقه مغان و استان اردبیل گفت: این شرکت به عنوان یک بنگاه عظیم اقتصادی باید به دانشگاه بین المللی کشاورزی تبدیل شود.

به گزارش مغانه، “ولی کریمی” امروز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره قبلی و فعلی کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: خروج این شرکت از فهرست شرکت های مشمول اصل 44 و تبدیل آن به یک دانشگاه بین المللی کشاورزی از مطالبات و خواسته های جدی و اساسی مردم دشت مغان است.

وی، بر ضرورت اجرای کامل و دقیق طرح اسکان و ساماندهی عشایر تاکید و بیان کرد: اجرای کامل این طرح موجب رفع ریشه ای اختلافات دیرینه بین عشایر و کشت و صنعت های مغان و پارس خواهد شد.

وی، با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: این منطقه با حدود 72هزار هکتار زمین زراعی مرغوب ، سهم ویژه ای در تولید محصولات زراعی و باغی دارد.

کریمی، شبکه پایاب سدخداآفرین را از طرح های مهم ملی کشور عنوان و بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه عظیم، دشت مغان دیگری در منطقه ایجاد خواهد شد و میزان تولیدات کشاورزی منطقه و استان به مقدار زیادی افزایش خواهد یافت.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد، با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، دو هزار و 600هکتار باغات میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه قند ، کارخانه لبنیات ، کارخانه فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظرات