امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 22nd, 2015 9:13 | کد خبر : 11615 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کشت و صنعت مغان در اشتغال زندانیان پیشتاز است

مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی استان اردبیل گفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در بحث ایجاد و توسعه اشتغال زندانیان جرایم غیر عمد پیشتاز است.

به گزارش مغانه، مراد فتحی در جلسه بررسی مشکلات زندانیان مرکز اشتغال و حرفه آموزی پارس آباد افزود: کشت و صنعت های مغان و پارس از ظرفیت خوبی برای رفع مشکل اشتغال زندانیان و مددجویان برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: زندانی طی یک چرخه و پس از گذراندن دوران محکومیت وارد اجتماع می شود لذا ما اگر بتوانیم با برنامه هایی همچون اشتغال در طول تحمل کیفر زندانی را باز اجتماعی کنیم و میزان جامعه پذیری او را بالا ببریم به همان اندازه میزان آسیبی که او پس از آزادی به دلیل عمدتاً نداشتن شغل مناسب ممکن است به اجتماع وارد کند کاسته می شود .
مدیر کل زندانهای استان با تشکر از همکاریهای قبلی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در بکار گیری زندانیان در پیمانهای کاری خود خواستار افزایش این تعامل شد .
وی ایجاد فرصت های شغلی، ترغیب و تشویق زندانیان به انجام فعالیت های فرهنگی، آموزشی و اصلاح و تربیت مددجویان و کمک به خانواده های آنان را از وظایف مهم دستگاه های ذی ربط دانست و اضافه کرد: تحقق این مهم در ایجاد امنیت پایدار و جلوگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.
اروجعلی محمدی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان نیز با اشاره به لزوم همکاری های تمامی نهادها برای کمک به فرایند اصلاح و تربیت زندانیان گفت : ما این آمدادگی داریم در مواردی که میتوانیم از زندانیان در بخش های تولیدی کشاورزی این شرکت استفاده نماییم .
وی همچنین برای مساعدت به خانواده های زندانیان از طریق انجمن حمایت زندانیان پارس آباد قول مساعد داد .

در این جلسه با اهدای لوح سپاس رئیس کل دادگستری استان از دادستان عمومی و انقلاب پارس آباد به خاطر راه اندازی انجمن حمایت زندانیان پارس آباد، بازدید مستمر از بازداشتگاه، دیدار چهره به چهره با زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظرات