- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

کشت و صنعت مغان توسط فردی اداره می شود که سوادی در حد دیپلم دارد/ وزیر جهاد کشاورزی اسناد حیف و میل در شرکت مغان را بررسی کند

به گزارش مغانه به نقل از خانه ملت، ولی ملکی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مواد کشاورزی، صنعتی و مکانیزه کشور است که در گذشته مدیرعامل های آن از افراد تحصیل‌کرده در سطح دکتری و مرتبط با کشاورزی انتخاب می‌شد اما اکنون جای تعجب است که این هلدینگ بزرگ کشاورزی و صنعتی توسط فردی اداره می‌شود که سوادی در حد دیپلم دارد و به لحاظ ارتباط سیاسی بعد از دوره بازنشستگی با یک عده افراد ناکارآمدی این شرکت را اداره می‌کند.

ولی ملکی افزود: از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم هرچه سریع‌تر نسبت به بررسی اسناد و مدارکی که در خصوص حیف و میل اموال در هلدینگ مذکور است، بپردازد و نسبت به عزل مدیران متخلف اقدام کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: بی‌توجهی به مطالبات کشاورزان، بدبینی آن ها نسبت به دولت را در پی دارد.

وی اظهار کرد: چرا پول بیمه محصولات کشاورزی به ویژه باغداران شهرستان مشکین شهر و همچنین پول گندم خریداری شده از کشاورزان علیرغم پیگیری‌های مستمر پرداخت نشده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان افزود: ادامه روند بی‌توجهی نسبت به پرداخت مطالبات کشاورزان، بدبینی آن ها نسبت به دولت را در پی دارد.

وی با انتقاد از افزایش قیمت شکر گفت: شکر یک ماده غذایی است که مورد استفاده عموم مردم و صنایع قرار می‌گیرد که با افزایش قیمت آن بسیاری از محصولات و مشتقات آن نیز رشد قیمت خواهند داشت.

ملکی تاکید کرد: وزیر جهاد کشاورزی باید پاسخگوی چرایی افزایش یک باره قیمت شکر باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر اقتصاد می‌خواهم به بانک‌های عامل دستور دهد برای طرح‌های جدید تسهیلات کارآمد اعطا کند.

وی در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان باید در دستورکار قرار گیرد و نسبت به استخدام افرادی که در آزمون استخدامی قبول شده‌اند، اقدام کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از وزیر علوم می‌خواهم نسبت به امور دانشکده کشاورزی مشکین شهر از نظر ساختار سازمانی و آموزشی رسیدگی کند.

 

4 Comments (Open | Close)

4 Comments To "کشت و صنعت مغان توسط فردی اداره می شود که سوادی در حد دیپلم دارد/ وزیر جهاد کشاورزی اسناد حیف و میل در شرکت مغان را بررسی کند"

#1 Comment By ناشناس On 2016/09/01 @ 10:53 ق.ظ

درود بر فرزند دیار ساوالان. نماینده مجلس باید چنین شایسته و حق گو باشد.

#2 Comment By عدالت On 2016/09/03 @ 4:05 ق.ظ

آنهایکه از آقای اروجعلی محمدی دفاع میکنند ،یا از نزدیکان ایشان هستند ،یا به خاطر همسو بودن حزبی ،چشمشان را ه حقاقیق بسته اند و فقط در مقابل ناعدالتی سکوت می کنند ،اما بدانند اگر در بی عدالتی بی طرف باشی ،بدان طرف ستمگر را گرفته ای ،خدای ناکرده و زبانم لال نکمد مدافعان ایشان از جیره خواران و آنهایی باشند که منافعشان در گرو مدیریت ایشان در کشت وصنعت مغان میباشد،خلاصه آنچیز که عیان است چه حاجت به بیان است

#3 Comment By شهروند On 2016/09/03 @ 5:16 ق.ظ

شما اول به مشکلات کشاورزان وباغداران ومردم مشگین برس مغان خودش نماینده داره و میدونه چکار میکنه

#4 Comment By عدالت On 2016/09/03 @ 10:01 ق.ظ

آقای شهروند ،طبق قانون ،نماینده هر شهری حتی اگر نماینده جنوبی ترین استانهای کشور باشد حق دارد در خصوص کشت وصنعت مغان ویا دیگر شهرها وشرکتهای کشور، اظهار نظر ،انتقاد و یا پیشنهاد نماید و فراتر از مسائل داخلی در امور خارجی کشور نیز مداخله نماید ،لذا واکنش جنابعالی به گفته های نماینده مشگین در رابطه با کشت وصنعت مغان از روی تعصبات کورکورانه و خارج از منطق بوده و بیش از حد جانبداری افراطی از نماینده پارس آباد و بیله سوار است ،اگر قرار باشد مشکلات منطقه مغان از زبان نماینده خراسان،سیستان وبلوجستان ،کرمان و هر استان و حوزه انتخابیه کشور در مجلس طنین انداز شود، جای خرسندیست ، چرا که نشان دهنده ارزش والای مغان است و بیانگر جسارت آن نمایندگان است و ضعف نماینده مغان، حال شما در حصار تعصبات قومی و قبیله ای غافل از حقیقتهای پیرامون خود باشید