امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 28th, 2015 4:32 | کد خبر : 10756 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کتاب ورنی مغان آماده چاپ شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به زودی کتاب ورنی مغان در تیراژ یک هزار جلد از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش مغانه، علیرضا دباغ عبداللهی روز سه شنبه در حاشیه پنجمین جشنواره ورنی و سیزدهمین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و دستبافته های داری در پارس آباد افزود: پارس آباد جزو شهرستان های مستعد کشور در حوزه صنایع دستی است و ۱۲ هزار بافنده گلیم و ورنی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد حدود سه هزار نفر دارای کارت صنعتگری صنایع دستی و کارت پروانه تولید انفرادی صنعتگری هستند.

وی با اشاره به مشارکت مستقیم معاونت صنایع دستی استان اردبیل در سه نمایشگاه بین المللی و حضور صنعتگران صنایع دستی در دو نمایشگاه بین المللی برگزار شده در سال گذشته اظهار کرد: امسال ورنی و گلیم استان اردبیل و پارس آباد در هفتاد و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی فلورانس ایتالیا به نمایش گذاشته شده است.

عبداللهی با بیان این که دومین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی نیز در کشور کویت ماه آینده برگزار خواهد شد گفت: نمایندگانی از استان اردبیل و شهرستان پارس آباد برای حضور در این نمایشگاه بین المللی صنایع دستی معرفی خواهد شد.

پنجمین جشنواره ورنی و سیزدهمین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و دستبافته های داری در پارس آباد مغان به مدت پنج روز با حضور هنرمندان استان های اردبیل ، تهران ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، گیلان و زنجان در قالب ۵۰ غرفه در پارس آباد دایر است.

بررسی روند تولید ورنی در منطقه ، اشاعه طرح های اصیل و روش های اصولی تولید ، تعامل تولیدکنندگان در جشنواره و برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف نمایش نحوه تولید اصیل ورنی مغان و رونمایی از کتاب ورنی مغان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

اخبار مرتبط

نظرات