امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 5th, 2016 12:03 | کد خبر : 18679 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کارگران پیمانی کشت و صنعت مغان سه ماه حقوق معوقه دارند

کارگران بخش پیمانکاری شرکت کشت و صنعت مغان می گویند که از سه ماه پیش حقوق و دستمزد شان پرداخت نشده است.

جمعی از کارگران این شرکت در گفت و گو با خبرنگار مغانه اظهار داشتند: کارگران شرکت مغان  سه ماه است حقوق دریافت نکرده و به همین خاطر برای حل گرفتاری های مالی و تامین مایحتاج ضروری زندگی خود با مشکل اساسی مواجه اند.

یکی از این کارگران که خواست نامش فاش نشود، افزود: بر اساس قرارداد منعقده با پیمانکار، ماهانه ۸۵۰هزار تومان برایمان حقوق تعیین شده که متاسفانه در این گرمای طاقت فرسای تابستان با وجود حضور به موقع در سرکار و انجام امورات محوله، دستمزد و حقوق کارگران با تاخیر چند ماهه پرداخت می شود.

وی ادامه داد: اخیراً سه میلیون ریال به عنوان بخشی از حقوق اردیبشهت ماه به طور علی الحساب از سوی پیمانکار پرداخت شده و برای پرداخت باقی مانده حقوق اردیبهشت و نیز ماه های خرداد و تیر اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه کارگران شاغل در شرکت به علت بیکاری و نداشتن شغل مناسب و منبع درآمد از سر ناچاری به این شغل روی آورده اند، اضافه کرد: در حال حاضر صدها نفر در این شرکت مشغول کار هستند که به دلیل پرداخت نشدن حقوق توان پرداخت بدهی و اقساط بانکی ، اجاره عقب افتاده خانه و سایر هزینه های زندگی خود را ندارند.

یکی دیگر از کارگران این شرکت نیز گفت: اگر کشت و صنعت در انتخاب پیمانکار وسواس به خرج دهد و هرکسی را به عنوان پیمانکار قبول نکند قطعاً مشکلی در پرداخت به موقع مطالبات کارگران پیش نمی آید.

وی افزود: اگر حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود بدون شک آنان نیز با روحیه و انگیزه مضاعف کارهایی که برایشان سپرده می شود انجام می دهند.

وی با بیان اینکه دست پیمانکار برای برکناری کارگران باز است، بیان کرد: کارگران جرات اعتراض ندارند بنابراین برای حفظ شغل خود و با توجه به گرفتاری های مالی و مسوولیتی که در قبال خانواده خود دارند، مجبور به تحمل و کنار آمدن با وضع موجود هستند.

او با بیان این‌که ترس از اخراج موجب شده است تا کارگران نتوانند مطالبات خود را فریاد بزنند، تصریح کرد: به همین علت مجبوریم بسوزیم و بسازیم و در برابر مطالبات به حق خودسکوت اختیار کنیم.

وی با اشاره به بی توجهی مسوولان نسبت به جامعه کارگری گفت: این نگاه در برخی از مسوولان وجود ندارد که نسبت به کارگران احساس مسوولیت کنند و پیگیر مطالبات معوقه آنان باشند.

این عده از مسوولان مربوطه از جمله مدیرعامل کشت و صنعت مغان، رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی و فرماندار منطقه خواستند به طور جدی به این قضیه ورود کنند و نگذارند حق و حقوق این قشر زحمتکش لگد مال شود.

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

با سلام
کارکنان و کارگران شهرداری تازه کند نزدیک چهار ماه میباشد حقوق دریافت نکرده ایم و در وضعیت اسف باری هستیم لطفا این موضوع را نیز پیگیری فرمائید%
با تشکر