امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 14th, 2017 12:48 | کد خبر : 21298 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

چهارشنبه آخر سال و توصیه های فرماندهی انتظامی پارس آباد

فرمانده انتظامی پارس آباد به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه حوادث ناگوار در چهارشنبه ‌سوری موارد ایمنی و توصیه هایی را ارائه کرد.

به گزارش مغانه آنلاین، سرهنگ حسین بهمنی امروز سه شنبه، با تبریک فرارسیدن سال نو و لزوم ارزش نهادن بر آداب و رسوم و آیین سنتی نوروز  افزود: چهارشنبه پایان سال موسوم به چهارشنبه ‌سوری از سنت‌ های دیرین ایرانیان است که با رعایت نکات ایمنی ، حقوق شهروندی و احترام به قانون  و همچنین پرهیز از استفاده از مواد منفجره و محترقه خطرناک می‌ توان این روز را به لحظات خاطره انگیز ، شیرین و ماندگار برای کودکان و اعضا خانواده تبدیل کرد.
وی ادامه داد: .تلاش همه ما کارکنان ناجا، آتش‌نشان‌ها، نیروهای امدادی، والدین و همه بزرگترها، این است که این آیین بدون وقوع و بروز کوچک ترین حادثه تلخی برگزار شود.
وی بیان کرد: متأسفانه هرسال با تمام این تلاش‌ها، بازهم شاهد بروز حوادث ناگواری هستیم که دل‌مان را به درد می‌آورد که امیدواریم امسال سالم‌ترین چهارشنبه آخر سال را بگذرانیم.
وی افزود: لازم است در این روز والدین گرامی در شادی ‌های فرزندانشان مشارکت کرده و با تهیه وسایل آتش‌ بازی بی‌ خطر و مفرح به شادی کنار آنها بپردازند .
بهمنی گفت: اما اگر خدای‌نکرده اتفاق ناگواری برای کسی افتاد، سعی کنید با اقدام درست و به‌موقع، جانش را نجات دهید.
او با بیان اینکه هنگام بروز حادثه، بزرگترها می‌دانند باید چه کنند، اضافه کرد: به‌همین‌دلیل تأکید می‌کنیم که لازم است مراسم چهارشنبه آخر سال در کنار خانواده برپا شود .
وی ادامه داد: در صورت بروز حادثه سوختگی ، میزان آن هرقدر هم که کم باشد، نباید اقدام به خوددرمانی کرد بلکه ضمن حفظ خونسردی بلافاصله با اورژانس تماس گرفته شود.
وی با اعلام اینکه یادمان باشد که حادثه همیشه برای دیگران نیست، گفت: هیجان و شادی کاذب و زودگذر به اندوه یک‌ عمر نمی‌ارزد پس بگذاریم از امسال چهارشنبه آخر سال، شادی و نشاط در وجودمان بکارد، نه ترس و دلهره را.
وی تاکید کرد: ازنگهداری مواد محترقه، تهیه وساخت وسایل آتش بازی به خصوص درمنزل، محل کار وغیره جدا خودداری شود.
فرمانده انتظامی پارس آباد اظهار داشت: والدین درتهیه وسایل آتش بازی بی خطر، فرزندانشان را همراهی نمایند و نباید به کودکان اجازه داده شود شخصا ازمواد محترقه وآتش بازی استفاده کنند و همچنین ازحمل مواد محترقه ،آتش گیر وانفجاری حتی به مقدار بسیار کم درجیب لباس و کیف جدا پرهیز شود.
وی شهروندان را ازبرپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست های برق یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی برحذر داشت و گفت: درصورت نگهداری مواد آتش بازی کم خطر باید آن را در جای خشک وخنک وترجیحا درفضای باز وغیر سربسته نگهداری کرد و نیز از پرتاب مواد آتش زا بر روی درختان ،پشت بام های منازل جداخودداری شود و هیچگاه مواد آتش بازی (منفجره ومحترقه)درظروف شیشه ای یا فلزی قرار نگیرد ،درصورت انفجار ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرتاب شده سبب صدمات وخطرات جانی خواهد شد.
او از عموم مردم خواست، ازآتش زدن لاستیک ،هیزم ،کارتن خالی ،کاربیت وامثال آن در واحدهای مسکونی، معابر، کوچه وخیابان و نیز از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند بنزین، نفت، تینر، الکل و برروی مواد برای آتش گیری به جد اجتناب شود.
وی با بیان اینکه استفاده ازمواد آتش بازی هرگز ایمن نیست حتی اگر مراقبت کامل صورت گیرد،  ادامه داد: به منظور جلوگیری از بروز حوادث تلخ و ناگوار، از قرار دادن ظروف تحت فشار ازجمله کپسول گاز ،اسپری، حشره کش ها، آمپول ها وانواع ترقه برروی آتش خودداری شود.
وی از همشریان خواست در زمان هایی که به دلایل مختلف قادر به بر قراری تماس با ۱۱۰ نیستند می توانند از طریق سامانه پیامکی به شماره ۱۱۰ هرگونه اخباراطلاعاتی ، پیشنهادات  وانتقادات خود را  با ارسال پیامک به این سامانه انجام دهند  و پلیس را در ارتقاء امنیت اجتماعی یاری کنند .

اخبار مرتبط

نظرات