امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 4th, 2015 8:01 | کد خبر : 10112 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پیشنهاد بسته شدن گمرک بیله‌سوار توسط نماینده اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: گلایه اصلی ما از مسئولان کشوری و شخص استاندار اردبیل است که هیچ کاری را برای حل مشکل سیب‌زمینی‌کاران انجام نداده‌اند در حالی که باید در برابر این تلاشگران پاسخگو باشند.

به گزارش مغانه،مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: در زمینه معضل صادرات سیب‌زمینی و تحمیل ضرر و زیان مضاعف به سیب‌زمینی‌کاران این استان تلاش‌های زیادی انجام شده اما این تلاش‌ها به دلیل آنکه جوانب امر در نظر گرفته نشده به نتیجه‌ای نرسیده است و ما شاهد آن هستیم که تاکنون در حل این معضل مسئولان استانی و کشوری به نتیجه مطلوب و رضایت‌بخش دست پیدا نکرده‌اند.

وی افزود: مسئولان ما در این زمینه خیلی دیر اقدام کرده‌اند در حالی که اسباب و لوازم مدیریت آینده‌نگری فراهم بوده و از بدو کار به مسئولان گوشزد شده بود که با توجه به میزان کشت سیب‌زمینی به فکر فروش و صادرات این محصول مهم و ارزشمند باشند.

عضو مجمع نمایندگان اردبیل یادآور شد: به نظر می‌رسد مسئولان در بحث آینده‌نگری در زمینه فروش و صادرات سیب‌زمینی سهل‌انگاری‌ کرده‌اند و هیچ اقدام به موقعی را در این زمینه انجام نداده‌اند و زمانی به فکر افتاده‌اند که فرصت‌ها از دست رفته بود و هیچ اقدام عملی تاکنون به ویژه از سوی مسئولان استانی و شخص استاندار اردبیل انجام نشده است.

افضلی‌فرد با اشاره به توافق ماه‌های پایانی سال گذشته در آذربایجان در مورد صادرات سیب‌زمینی به آذربایجان تصریح کرد: انتظار می‌رفت در کمیته شکل‌ گرفته شده بالاترین مسئول استان یعنی شخص استاندار حضور پیدا می‌کرد تا سطح جلسات و انجام توافقات و تعهدات به شکل واقعی و عملی اتفاق می‌افتاد در حالی که به دلیل پایین بودن سطح مبادلات و اعزام مسئولان به کشور آذربایجان آنها حتی زیر تفاهم و توافق اولیه خود زدند که در این زمینه نیز شاهد بی‌مبالاتی و اجحاف مسئولان امر در حق سیب‌زمینی‌کاران بودیم.

وی ادامه داد: قرار بود از ۱۴ اسفند ماه سال گذشته صادرات سیب‌زمینی به آذربایجان انجام شود که نه تنها این وعده محقق نشد بلکه تاکنون بعد از گذشت یک ماه از این وعده هیچ اقدام عملی و واکنش جدی در برابر بهانه‌جویی‌های واهی آذری‌ها انجام نشده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود مسئولان ما برخورد قاطع و جدی با این عهد‌شکنی‌ها داشته باشند هر چند که نمی‌توان با این حرکت جلوی ضرر و زیان تولید سیب‌زمینی را گرفت.

افضلی‌فرد بیان کرد: انتقاد واقعی ما این است که چگونه مسئولان به راحتی از کنار این موضوع می‌گذرند و کشور مقابل را وادار نمی‌کنند تا به تعهدات خود پایبند باشند در حالی که بناست هیئتی هفته آینده از آذربایجان وارد اردبیل شود تا روی توافق‌نامه بحث و گفت‌و گو کنند که به نظر می‌رسد این موضوعات وقت‌کشی بیشتر نیست.

وی افزود: بنده مسئولان کشوری و استانی را به ویژه شخص استاندار را در این زمینه مقصر می‌دانم و پیشنهاد می‌کنم در مقابل عهد‌شکنی آشکار طرف آذری حتی برای مدت محدود هم شده باید مرز‌های بیله‌سوار را ببندیم تا طرف آذری بداند که عمل نکردن به تعهدات و عهد و پیمان چه عواقبی را به دنبال دارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: البته در این زمینه ما نیز باید نظارت‌ها و تعاملات‌مان را بیش از گذشته گسترش می‌دادیم و اجازه نمی‌دادیم تا این کار در مراحل پایانی به ضرر و زیان سیب‌زمینی‌کاران ما تمام شود.

افضلی‌فرد ادامه داد: در کنار پیشنهاد بسته شدن گمرک بیله‌سوار بنده از وزارت امور خارجه می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کنند تا طرف آذربایجانی مجاب به پاسخگویی در این زمینه باشد.

وی با انتقاد از سفیر ایران در باکو به خاطر جدیت به خرج ندادن در این موضوع گفت:‌ کار سفیر تنها رتق و فتق امور عادی نیست بلکه یک سفیر توانمند باید شایستگی‌های خود را در دفاع از حق و حقوق ملت خود در خارج از کشور نشان دهد و در این موضوع نیز به نظر می‌رسد اجحاف و برخی عهد‌شکنی‌ها از سوی آذری‌ها انجام شده و باید آنها در این باب پاسخگو باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل افزود: به نظر می‌رسد تفاهم‌نامه‌ها بدون ضمانت اجرایی هیچگونه زمینه عملیاتی ندارد و ما انتشار داریم مسئولان استان با صلابت و قاطعیت انقلابی دفاع از حق و حقوق ملت را در مقابل این عهد‌شکنی آذری‌ها نشان دهند.

اخبار مرتبط

نظرات

زارعی

از قدیم گفته اند چیزی که برای خود نمیخواهی به همسایه هدیه نکن
با یکی بودهای دیروز و یکی نبودهای امروز همه داستانهای قدیمی را از حفظ بلدیم امروز کشاورزان مظلوم مغان مثل یکی بودهای دیروزمان ادب را بر نان سفره های منزلشان ترجیح دادند و سکوت اختیار کردن در یکی نبودهای امروزمان از بی مهریهای دولتمردان و مسولان استانی دلمان به درد آمده از نبودهایمان گذشتیم شما مرکز استانیهای عزیز از بودن ما مثالی بزنید تا ما باز دلمان را به فردایی پر امید و از تدبیر های شما صابون بزنیم دشت زرخیز مغان اکنون به شهر بی روحی تبدیل شده که از هر سو که بنگری اشک میریزی و بس چرا این منطقه به این روز افتاد ؟ چرا کسی به فکر فرمانداری این شهرستان نیست ؟ چرا ما دشت پر امیدمان به سراب تبدیل شده ؟ یعنی سیب زمینی اردبیل آنقدر مهم شده که بخاطر آن باید گمرکی بسته شود ؟ چرا باید بخاطر اختلاف میان چند نماینده استانی منافع ملی ما در کشت و صنعت ملی مغان به خطر بیفتد ؟ چرا باید برای رسیدن به هدفهای شخصی مردمی را به فلاکت بیاندازی ؟ جناب نماینده گرامی چرا برای درس دادن به کشور دوست و همسایه انگشت اشاره را سمت خود نمیگیری ؟ یادمان نرفته همین پارسال بود که سیب زمینی زمینهای حضرتعای کیلویی پنچ هزار تومان میفروختید حال که فقیری میتواند از محصولات زمینهای شما خریداری نماید ناراحت شده اید ؟ اگه شما واقعا به فکر مردم هستید بیایید مغان تا عیبهای شما یا بهتر بگویم برنامه های بی تدبیری شما را روی میز به حضرتعالی نشان بدهم وقتی منافع شما به خطر میافتد به تکاپو میافتید و کاسه چکنم چکنم دست میگیرید و از مردم مغان و از سرمایه های این مردم خرج میکنید باید همه قبول کنیم مغان سرمایه ای است تمام نشدنی باید در پیشگاه احدیت شکرگزار این نعمت باشیم جناب نماینده عزیز بنده به عنوان یک شهروند مغانی شما را در شهر خود میزبانی میکنم و از شما دعوت میکنم تا به این شهر تشریف بیارین تا از نزدیک از لطفهای شما نسبت به این مردم که واقعا جای افسوس دارد شما را آشنا کنم از بی مهری های که هم استانیهای گرامی به ما مردم روا داشته اند با مدرک و سند نشانتان بدم ما مردمان مغان نیاز به معرفی نداریم ما در هر عرصه ای خود را نشان داده ایم همیشه و در هر زمان از انقلابمان دفاع کرده ایم و همیشه پشت سر ولایت قدم برمیداریم حال که سکوت اختیار کرده ایم شما نمایندگان استانی اشتباه فکر نکنید این سکوت از ادب ماست و عیب کار را باید در خودتان جستجو کنید ما فرزندان مغان اگر در این منطقه با هر مشکلی که سر راهمان قرار میدهند و میخواهند ما را با این کارها خسته کنند با دستور رهبرمان امام خامنه ای به پیش خواهیم رفت و اگر شده حتی با نان خالی هم از مرزهای این مرز و بوم دفاع خواهیم کرد و تنها دلخوشی ما همین است و بس .
چرا نماینده ما جایی را نمیبندد ؟
آیا منطقه ما مشکلی ندارد ؟
آیا منطقه ما آرامش سیاسی دارد ؟
حال خوب فکر کنید آیا شما سرباز واقعی هستید یا ما ؟
بنده بعنوان یک شهروند مغانی شما را به مناظره دعوت میکنم تا از نزدیک شاهد مظلومیت مغان باشید

ناشناس

اقای افضلی فرد شما به سینه خود می زنی من اصوگرا هستم ایا این اصول گرای است که شما به بی تدبیری نماینده ما لبیک گفتید منطقه ازاد را از دست ما گرفتی الان هم می خواهی با این ترفند گمرگ بیله سوار را نابودد کنید یه مثلی است میگن زورت به خر نمی رسه چرا پالن ان را می زنی جناب عالی که خود می دانید که در اردبیل محبوبیت نداری

علی

خدایا ما مردم پارس اباد به چه گناهی مرتکب شدایم که این جوری از بی تدبیری ضعف وتعامل نکردن برومندبا انهامسولان استانی از ان سو ئ استفاده کنندتا پارس ابادمغان را به پله نابودی بکشان اند