امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 19th, 2013 10:52 | کد خبر : 726 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پزشك طب سنتي كدام نان را توصيه مي‌كند؟

طبيعت گندم، گرم و از لحاظ رطوبت و خشكي معتدل به شمار مي‌آيد، بين انواع آردهاي گندم آردي كه به ميزان كافي سبوس داشته باشد ارجحيت دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، دكتر ابراهيم خادم متخصص طب سنتي در خصوص تدابير غذايي گفت: نگاه مكتب طب سنتي به مقوله سلامتي نگاهي است كه اساس و پايه […]

طبيعت گندم، گرم و از لحاظ رطوبت و خشكي معتدل به شمار مي‌آيد، بين انواع آردهاي گندم آردي كه به ميزان كافي سبوس داشته باشد ارجحيت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دكتر ابراهيم خادم متخصص طب سنتي در خصوص تدابير غذايي گفت: نگاه مكتب طب سنتي به مقوله سلامتي نگاهي است كه اساس و پايه آن بر «حفظ سلامتي» قرار دارد تا «درمان».

از اين رو حكماي طب سنتي ايران با وضع قوانين ساده و دستورالعمل‌هاي كاربردي و قابل اجرا موجبات سلامتي جامعه را فراهم مي‌آورند.

وي در ادامه گفت: شش اصل ضروري براي حفظ سلامتي انسان از مباحث بسيار ارزشمند طب سنتي ايران است كه شامل آب، هوا، خوردني‌ها، آشاميدني‌ها، خواب و بيداري، حركت و سكون (ورزش) مي‌باشد كه در اين ميان نقش تغذيه در حفظ تندرستي افراد بسيار حائز اهميت و اساسي است چرا كه برخورداري از سلامتي بدون داشتن تغذيه صحيح ميسر نيست.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي مهم غلات در مقايسه با ساير دسته‌هاي مواد غذايي گفت: هضم سريع و آسان آن يكي از بارزترين اين ويژگي‌هاست.

به گفته اين متخصص: طبيعت گندم، گرم واز لحاظ رطوبت و خشكي معتدل به شمار مي‌آيد. بين انواع آردهاي گندم، آردي كه به ميزان كافي سبوس داشته باشد، ارجعيت دارد.

وي تاكيد كرد: از بين نان‌هاي گندم موجود در جامعه امروزي نان سنگك به جهت دارا بودن سبوس گندم و نيز استفاده كمتر مواد افزودني همچون جوش شيرين در آن بيش از ساير انواع نان توصيه مي‌شود.

وي عنوان كرد: جو را نيز از ديگر غلات پرمصرف مي‌دانيم كه البته غذائيت آن كمتر از گندم است.طبيعت آن سرد و خشك است و به خاطر طبيعت سردش نفاخ نيز مي‌باشد.

وي اضافه كرد: از نگاه طب سنتي مداومت برخوردن نان جو برخلاف نان گندم سبب لاغري مي‌گردد.

وي با اشاره به اينكه برنج نيز جزء غلات پرمصرف جامعه امروزي است گفت: غذائيت برنج كمتر از گندم و بيشتر از ساير غلات مي‌باشد.

وي در پايان تصريح كرد: مداومت برخوردن برنج موجب چاقي و افزايش وزن است. برخي افراد به دلايلي به جاي نان گندم يا جو از نان برنج استفاده مي‌كنند، نان برنج از نان دير هضم‌تر بوده و ممكن است در برخي افراد ايجاد مشكل نمايد.

کلمات کلیدی:

اخبار مرتبط

نظرات