- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

پرداخت زکات موجب رونق کارهای عمرانی در پارس آباد مغان شده است

IMG08263936

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) پارس آباد گفت: پرداخت زکات موجب رونق کارهای عمرانی در برخی از روستاهای این شهرستان شده است.

صمد کریمی در گفت و گو با مغانه، میزان زکات جمع آوری شده در این شهرستان در سال جاری را بیش از 10میلیارد و 500میلیون ریال اعلام کرد و افزود: کمیته امداد پارس آباد از محل زكات جمع آوري شده در روستاي “پاراقشلاق”، بالغ بر يك ميليارد ريال جهت شن ريزي در اين روستا هزينه کرد.
وی، بیان کرد: كميته‌ي امداد از محل منابع امدادي و همچنين مساعدتهاي مردم خير شهرستان پارس آباد جهت پيشبرد خدمات عمراني و آباداني روستاهاي تابعه‌ي اين شهرستان، فعاليتهاي بسيار گسترده اي را برای رفاه و آسايش اهالي روستاها انجام می دهد.
وي دهه‌ي چهارم فعاليت هاي كميته‌ي امداد را دهه‌ي توسعه مشاركت هاي مردمي عنوان كرد و اظهار داشت: اين نهاد با گسترش حس نوعدوستي و اعتماد سازي در بين خيرين و با محور قرار دادن مساجد سعي خواهد نمود تا ارتباط سالمي بين غني و فقير برقرار نمايد.

وی، گفت: زكات عامل پاكي اموال و تزكيه نفس است و تربيت جامعه ارتباط تنگاتنگي با انجام تكاليف ديني به ويژه پرداخت زكات دارد.

وی تصريح كرد: اولويت اول هزينه‌ي زكات رفع نياز فقرا و نيازمندان است و آباداني روستاها و فعاليتهاي عمراني در مراحل بعدي هزينه كرد آن قرار دارد.