- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

پرداخت خسارت آتش سوزی گندم زارهای بیله سوار به کشاورزان

به گزارش مغانه، علی اسلامی روز سه شنبه در نشستی با فرماندار بیله سوار افزود: به دنبال آتش سوزی مزارع گندم شهرستان بیله سوار که در پنج منطقه اتفاق افتاد خسارات زیادی به کشاورزان گندمکار بیله سواری وارد شده که دنبال بررسی میزان خسارت به کشاورزان هستیم.

او اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت گندم در اراضی دشت مغان احتمال آتش سوزی به دلیل برخی بی احتیاطی ها وجود دارد که کشاورزان منطقه باید برای جلوگیری از هر گونه آتش سوزی احتیاط لازم را داشته باشند.

اسلامی گفت: اراضی آتش گرفته منطقه بیله سوار مغان زیر پوشش بیمه کشاورزی بوده و پس از بررسی میزان خسارت وارد شده بخشی از خسارت کشاورزان گندم کار بیله سواری توسط صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، آرام حلیم فرماندار بیله سوار هم در این نشست گفت: در اثر آتش سوزی بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن محصول گندم در این شهرستان خسارت دیده و کشاورزان ۲۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

آرام حلیم افزود: در دو روز گذشته حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی گندم دیم حوالی روستاهای قره دره و خلیفه لو از توابع بخش جعفرآباد در اثر آتش سوزی از بین رفت.

وی گفت: با توجه به وزش باد شدید و هدایت شعله های آتش به مزارع دیگر برای مهار آتش علاوه بر چهار دستگاه خودروی آتش نشانی جعفرآباد و بیله سوار از نیروهای امدادی شهرهای همجوار پارس آباد و اصلاندوز مغان نیز کمک گرفته و حریق مهار شد.

او گندم و جو را مهم ترین تولیدات کشاورزان این منطقه ذکر کرد و اظهار کرد: شوراهای اسلامی و دهیاری ها برای مقابله اولیه با آتش سوزی های احتمالی باید از ابزار و ادوات موجود در روستاها استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به حساسیت منطقه علاوه بر استفاده از گاو آهن به عنوان آتش ‎بر در نقاط مختلف مزارع گندم این شهرستان ماشین‎ های آتش‎ نشانی مستقر شده تا در صورت بروز حریق وارد عمل شوند.

او اظهار کرد: علت آتش سوزی در گندم زارهای منطقه در دست بررسی است.