امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 18th, 2014 2:14 | کد خبر : 5331 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پارس آباد مغان در جمع آوری زکات مقام اول استان را کسب کرد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) پارس آباد گفت: این شهرستان پارسال با پرداخت 19میلیارد و 310میلیون ریال، رتبه نخست استانی را در جمع آوری زکات به خود اختصاص داد.

IMG_0009

به گزارشمغانه، صمد کریمی روز چهارشنبه در جلسه شورای زکات پارس آباد، از اختصاص دو میلیارد و دویست میلیون ریال بابت تشویقی زکات از سوی دولت به این شهرستان خبر داد و افزود: 100درصد وجوهات زکات جمع آوری شده، صرف نیازمندان و کارهای عام المنفعه همان روستا و شهر می شود.

وی، با اشاره به افزایش کمی و کیفی محصول گندم در این شهرستان در سال زراعی 93-92، پیش بینی کرد امسال میزان زکات جمع آوری شده در پارس آباد به 30میلیارد ریال برسد.

وی، از اجرای طرح های عمرانی از قبیل شن ریزی خیابان های چندین روستا، احداث غسالخانه، تعمیر مساجد، ساخت خانه عالم، سرویس بهداشتی و حمام از محل وجوه زکات در سال گذشته خبر داد و گفت: در هزینه کرد وجوه زکات، فقرا و نیازمندان و مستمندان در اولویت قرار دارند.

او، اضافه کرد: به منظور جمع آوری زکات، در تمام روستاها گونی خالی با آرم زکات توزیع شده است.

کریمی، با اشاره به شروع فصل برداشت گندم، از اعزام اکیپ برای جمع آوری زکات به روستاهای منطقه خبر داد.

کریمی، به ضرورت فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه اشاره کرد و خواستار نامگذاری یکی از میادین پارس آباد به نام زکات شد.

فرماندار پارس آباد نیز گفت: زکات به عنوان یکی از فرایض دینی، سبب تطهیر و پاکی خود و مال می‌شود.

ایرج بیگدلو، با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان نهاد شناسنامه دار، متولی جمع آوری زکات است، از موسسات خیریه منطقه خواست از دریافت و جمع آوری زکات خودداری کنند.

وی، با اعلام اینکه دشمنان با ابزارهای مختلف به دنبال شبهه افکنی و بی اعتنا کردن مومنان به احکام و واجبات دینی و تضعیف ایمان مسلمانان هستند، بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد.

 

اخبار مرتبط

نظرات