- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

پارس آبادمغان در عاشورای حسینی غرق در حزن و ماتم شد

  059

غم ،اندوه و عزای عاشورای حسینی امروز هر کوی و برزن را در پارس آباد فرا گرفته و ندای یا حسین (ع ) در آسمان این خطه ی مرزی طنین انداز شده است.

به گزارش خبرنگار مغانه، مردم حسینی پارس آباد و اهالی روستاها و بخش های تابعه از صبح امروز با برپایی آیین های ویژه روز عاشورا در خیابان ها و کوچه ها به عزاداری پرداختند.

عاشقان و دلباختگان اباعبدالله الحسین (ع)در جای جای این شهرستان در قالب هیات ها و دسته های سینه زن و زنجیرزن، با شرکت در آیین های عزاداری، برای مظلومیت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش سوگواری کردند.

با مداحی و نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عزاداران در غم و اندوه امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

عشق و دلدادگی به امام حسین (ع) و یار و انصار آن حضرت در بین کودکان، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان موج می زند و همه در حزن بزرگ تاریخ اندوهگین هستند.

بر اساس یک سنت دیرین آیین های شبیه خوانی در صدها نقطه ی شهری، روستایی و عشایری این منطقه برگزار شد و شرکت کنندگان عشق و ارادت خالصانه خود را به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به نمایش گذاشتند.

سوگواران حسینی پس از برپایی آیین های سوگواری و شبیه خوانی به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) ، نماز ظهر عاشورا را با شکوه و نظم خاصی اقامه کردند.