امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 22nd, 2014 6:27 | کد خبر : 6652 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

هیات دولت الحاق پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد ارس را تصویب کرد

نماینده شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس گفت:در جلسه شورای اداری استان، موضوع پیوستن شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد تجاری ارس به تصویب رسید.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام حبیب برومند از تصویب الحاق مغان به منطقه آزاد تجاری ارس خبر داد و گفت: در جلسه شورای اداری استان اردبیل که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور کشورمان برگزار شده بود، موضوع الحاق مغان به منطقه آزاد تجاری ارس مطرح و تصویب شد که رییس جمهور به دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دستور داد نسبت به بررسی این موضوع به شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار سفر کند.

وی افزود:مهندس “اکبر ترکان “مشاور ارشد رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای بررسی مناطق که حدود 30 هزار متر پیش بینی شده بود ساعت صبح دیروز پنجشنبه از طریق بالگرد وارد شهر اصلاندوز ،شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار شده و طی بازدید از این مناطق با ظرفیت ها و پتانسیل های پارس آباد برای اتصال به منطقه آزاد ارس آشنا شد.

نماینده شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس با بیان اینکه شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار بعلت داشتن گمرک و قرارگرفتن در امتداد منطقه آزاد ارس شرایط الحاق به منطقه آزاد تجاری ارس را دارا هستند گفت:بعلت داشتن موقعیت گمرک در بخش اصلاندوز و شهرستان بیله سوار قسمت تجاری منطقه آزاد ارس در این مناطق ایجاد خواهد شد و برای سایر قسمتها ازجمله بازارچه و ساخت و سازها ،سوله گذاری و انبار حدود 6 هزار هکتار زمین در نظر گرفته می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه از اختصاص بودجه برای پایاب سد خدآفرین خبر داد و گفت:با اتمام و تکمیل این پروژه 80 هزار هکتار اراضی آبیاری می شود که این بودجه باعث خواهد شد هشت هزار نفر مشغول به کار شده و بعد از اجرا برای 20 هزار نفر شغل ایجاد کند.

وی همچنین در مورد گمرک اصلاندوز هم گفت:بازگشایی گمرک اصلاندوز و 24 ساعته شدن گمرک بیله سوار در نشست باکو مطرح شد و مورد توافق طرفین قرارگرفت.

برومند افزود: برای عملیاتی شدن گمرک اصلاندوز نیاز به زیرساختهای لازم ازجمله فیبر نوری است که بعد از تحقق این زیرساختها در آینده نزدیک شاهد بازگشایی گمرک اصلاندوز خواهیم بود.

نماینده شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس از تبدیل بخش اصلاندوز به شهرستان خبر داد و افزود:بحث شهرستان شدن اصلاندوز تا یکماه آینده در کمیسیون امنیتی و سیاسی دولت بررسی شده و برای تصویب به هیات دولت خواهد رفت.

برومند در پایان با بیان اینکه در سفر رییس جمهور به استان اردبیل از همه حوزه ها برای مغان بیشتر عنایت شد گفت:الحمدالله تلاشها و پیگیریهای بنده بی نتیجه نماند و با الحاق مغان به منطقه آزاد تجاری ارس شاهد توسعه ،اشتغالزایی و آبادانی منطقه خواهیم بود.

منبع: ارس تبار

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

البته نباید تلاشها فرماندار شهرستان پارس آباد رو نادیده گرفت>>> یاشاسین مغان

با سلام
انشا… که این مصوبه به عمل تبدیل بشه تا شاهد آبادانی هر چه بیشتر منطقه مون بشیم . آقای نماینده اگر این واقعه بزرگ اجرایی بشه به شما قول میدیم که نماینده دوره بعدیمون هم شما خواهید بود ولی اگه نشه شما هم مث بقیه نمایندگان اخیر موقتی ( تک دوره ای ) خواهید بود. یا حق

sajjad

نماینده عزیز فرماندار عزیز تشکر به خاطر این کارتون انشالله منطقه ازاد میشه ممنون از زحماتتون تو رو خدا منطقه ازاد کنین از همه عزیزانی که در این راه زحمت میکشن به همشون خسته نباشید میگم