امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 25th, 2017 5:56 | کد خبر : 21954 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

هنرمندان جمهوری آذربایجان در پارس آبادمغان نمایش اجرا می کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آبادمغان گفت: هنرمندانی از جمهوری آذربایجان نمایش “سلطان مار”‌ را در این شهرستان مرزی به روی صحنه می‌برند.

به گزارش مغانه آنلاین، غریب منوچهری روز یکشنبه اظهار کرد: این نمایش با هنرنمایی بازیگرانی از شهرستان “لنکران ” جمهوری آذربایجان ، روزهای هشتم و نهم تیرماه جاری در مجموعه فرهنگی سینمایی انقلاب پارس آباد اجرا می شود.

وی ادامه داد: این گروه نمایشی در راستای سیاست های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌منظور تقویت تعامل فرهنگی دو کشور همسایه و مسلمان، از سوی اداره ارشاد اسلامی پارس‌آباد برای اجرای نمایش در این شهرستان دعوت شده است.

وی گفت: نمایش سلطان‌ مار توسط کارگردان ایرانی “خیراله تقیانی‌پور” و با استفاده از بازیگران و عوامل هنری کشور آذربایجان برای حضور در جشنواره تئاتر بین الملی فجر تهران آماده شده و در سال های گذشته در شهرهای مختلف ایران اجرا داشته است.

وی افزود: این برنامه مهم فرهنگی با عنایت و حمایت‌های مادی و معنوی مرکز هنرهای نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، فرمانداری پارس‌آباد و برخی از ادارات محلی اجرا می شود.

منوچهری همچنین با اشاره به اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور ایران و آذربایجان، از اعزام یک گروه نمایشی از شهرستان پارس آباد برای اجرا در شهرهای مختلف کشور آذربایجان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اجرای چنین برنامه هایی علاوه بر تقویت مناسبات،روابط و تعامل فرهنگی دو کشور به شکوفایی و رونق بخش فرهنگ وهنر دو کشور کمک می کند.

 

اخبار مرتبط

نظرات