امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : اکتبر 29th, 2021 8:05 | کد خبر : 24216 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

هفته بسیج دانش آموزی فرصتی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است/ توزیع ۶۰۰بسته فرهنگی بین دانش آموزان نیازمند پارس آباد

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد گفت که هفته بسیج دانش آموزی بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی دانش آموزان و جوانان با تفکر بسیجی است.

مغانه آنلاین- جمعه۰۷-۰۸-۱۴۰۰

“کیومرث هاشمی” در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و پدافند غیر عامل، با اشاره به نقش آفرینی بسیج دانش آموزی در دوران دفاع مقدس و عرصه های مختلف و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای دانش آموز گفت: شهدا نقش اصلی و ماندگار را در حفظ ارزش های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، توسعه و انتقال انقلاب اسلامی به آن سوی مرزها ایفا نموده اند.

وی فلسفه تشکیل بسیج دانش آموزی را پرورش دانش آموزان انقلابی، پرهیزکار، شجاع و سلحشور دانست و افزود: بی شک آینده سازان انقلاب، باید از بین کسانی انتخاب شوند که به آرمان آن وفادار باشند و در این راه، بسیج دانش آموزی، تربیت چنین افرادی را بر عهده خواهد داشت.

هاشمی گفت: هشتم آبان روز بسیج دانش آموزی، روز نوجوان، بسیج دانش آموزی و روز پدافند غیر عامل است و ما مفتخریم در دوران دفاع مقدس دهها هزار دانش آموز با لبیک به ندای امام راحل راهی جبهه های حق علیه باطل شدند و در راه دفاع از نظام و میهن اسلامی ۳۶هزار دانش آموز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی و آشناسازی دانش آموزان با فداکاری های رزمندگان را از اولویت های آموزش و پرورش دانست و افزود: شهدا با نثار و اهدای خون و جان خود، امنیت و عزت و سربلندی را برای مردم ایران به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به همکاری ها ونقش بسیج دانش آموزی در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت، گفت: امسال ۶۰۰بسته آموزشی و فرهنگی با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی جمع آوری و در بین دانش آموزان نیازمند منطقه توزیع شده است.

وی تقویت روحیه بسیجی و انقلابی، تبیین نقش بسیج در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی با رویکرد امیدآفرینی، تقویت روحیه جهادی در دانش آموزان، تقویت امید به آینده و حاکم کردن نشاط در بین جوانان و نوجوانان دانش آموز را از جمله اهداف مهم برنامه های هفته بسیج دانش آموزی اعلام کرد.

او با تاکید بر اجرای هرچه بهتر و شایسته برنامه های گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، برگزاری نشست تربیتی، بصیرتی و معرفتی رهبران کوچک، با هدف آگاه سازی و تبیین ماموریت های آموزش پرورش ومیدان دادن به جوانان ، دیدار با خانواده معظم شهدای دانش آموزبا حضور جمعی از دانش آموزان و فرهنگیان، برپایی میز خدمت برای حل مشکلات و کاستی های مدارس با حضور مسئولان شهرستانی در مدرسه مغان صنعت، برگزاری محفل انس با قرآن به صورت مجازی در بستر شاد، دیدار فرهنگیان و دانش آموزان با امام جمعه شهرستان به منظور تجدید میثاق با آرمان های رهبری و نظام، عطر افشانی و تجدید میثاق با آرمان های شهدا با حضور دانش آموزان و فرهنگیان در گلزار شهدای شهرستان را از برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در این شهرستان عنوان کرد.

هاشمی برگزاری همایش پیاده روی در روز یازدهم آبان ماه با مشارکت اداره ورزش و جوانان شهرستان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با حضور دانش آموزان بسیجی و فرهنگیان و اولیای گرامی در مجموعه ورزشی شهید کلانتری، تجمع در یادمان شهدای گمنام شهرستان در روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و استکبار ستیزی و اعلام نفرت و انزجار از استکبار جهانی و ایادی آن ها – در بستر شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) نیز به صورت مستقیم و زنده پخش خواهد شد- همچنین برپایی مسابقات مختلف فرهنگی و نقاشی، برگزاری و مشارکت در پویش های ابلاغی با هدف حمایت وکمک به دانش آموزان بی بضاعت، مسابقه کتابخوانی از زندگی نامه شهدا ، اجرای طرح لاله های روشن، برگزاری آیین آبروی محله و افتخار کوچه ها، معارفه و تکریم فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی، اجرای مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و برپایی ایستگاه های صلواتی در مدارس را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش این منطقه به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی برشمرد .

*دانش آموزان نقش موثری در ترویج پدافند غیر عامل دارند

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد گفت: دانش آموزان به عنوان سفیران ترویج پدافند غیر عامل، نقش موثر و به سزایی در اشاعه آن در میان آحاد جامعه دارند.

هاشمی، شعار هفته پدافند غیر عامل(هشتم تا ۱۴آبان) امسال را “پدافند غیرعامل، ایران پایدار” ذکر کرد و افزود:  امیدواریم با اجرای برنامه های مفید و متنوع، بتوانیم این شعار را در سطح مدارس منطقه عملی کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و افزایش توان و مهارت دانش آموزان برای مقابله با تهدیدهای دشمنان و کم کردن و بی اثر کردن تهدیدها و کاهش آسیب پذیری آن‌ها از اولویت‌های این اداره در حوزه پدافند غیر عامل است، ادامه داد: برنامه های هفته پدافند غیر عامل  با هدف آگاه سازی دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان برای اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و پیشگیری از حوادث و توطئه های دشمنان برای کشور است که هر لحظه آمادگی خود را حفظ کنند و لازمه همه این موارد، آموزش و یادگیری پدافند غیر عامل است.

او با اشاره به اینکه ایران اسلامی از لحاظ نظامی در دنیا، مقتدر است و در اوج قرار دارد، بیان کرد: باید متناسب با اقتدار نظامی ، فرهنگ دفاع غیرنظامی یا همان پدافندغیرعامل به منظور کاهش و جلوگیری از تلفات انسانی و مادی در بین اقشار مختلف جامعه گسترش یابد.

هاشمی همچنین با تاکید بر ضرورت آموزش پدافند غیرعامل در مدارس، از برگزاری رزمایش تحت عنوان “پدافند زیستی، مدافع حریم سلامت” در مدارس شهرستان پارس آباد و نیز همایش با حضور کارشناسان مربوطه و مدیران مدارس خبر داد و افزود: مدارس باید به عنوان یک تکلیف از دانش آموزان بخواهند تا در زمینه پدافند غیرعامل مطالعه و تحقیق و فیلم تهیه کنند و همچنین با برگزاری مسابقه و کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان و اولیا، تجلیل از فعالان این حوزه، بستر مناسب برای آموزش و آگاهی بخشی فراهم نمایند.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات