- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

هزینه سرعت گیر بیشتر است یا پرپر شدن شهروندان؟

اسدالله فولادی/ مغانه آنلاین-۱۳۹۹/۵/۲۲

حادثه رانندگی روز سه شنبه خیابان شهید کلانتری پارس آباد که یک کشته و سه زخمی بر جای گذاشت موجی از احساسات و واکنش کاربران فضای را برانگیخت.

ساکنان محل وقوع این حادثه مرگبار می گویند متاسفانه این خیابان به علت نبود سرعت گیر و سرعت کاه، به میدان کورس برخی رانندگان جوان و گاهاً بدون گواهینامه که بی محابا در خیابان ها گاز می دهند، تبدیل شده است.

این تصادف خونین اولین نیست و آخرین نیز نخواهد بود و در حالی رخ داد که اگر مسوولان ذی ربط به مطالبات و خواسته های اهالی تن می دادند و با نصب سرعت گیر و صرف هزینه کمتر، واقعه را قبل از وقوع علاج می کردند به احتمال زیاد شاهد بروز این حادثه و داغدار شدن خانواده ای نمی شدیم.

از کجا معلوم، شاید هم یکی از شرایط نصب سرعت گیر در خیابان های پرتردد شهر، وقوع دست کم یک تصادف هولناک و کشته شدن حداقل یک نفر در صحنه حادثه است! اگر چنین نیست پس چرا مصوبه چند سال پیش و چند باره شورای ترافیک مبنی بر نصب سرعت گیر را در مکان های مورد نظر اجرایی نمی کنند؟

به لحاظ فقدان سرعت کاه، رانندگی با سرعت غیر مجاز و کورس گذاشتن یا به تعبیر برخی جوانان امروزی “دور دور” بعضی رانندگان جوان در خیابان های شهر، آسایش و آرامش و امنیت جانی مردم را به مخاطره انداخته است که با نصب سرعت گیر در مسیرهای پر رفت و آمد می توان ترمز چنین رانندگان قانون شکن و پر خطر را کشید.

 

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "هزینه سرعت گیر بیشتر است یا پرپر شدن شهروندان؟"

#1 Comment By گلایه یک شهروند On 2020/08/12 @ 6:33 ب.ظ

یکی از معضلات و مشکلات جامعه امروزی پارس آباد نبود فرهنگ رانندگی در درصدی از جوانان و نوجوانان بوده و ما شاهدیم عده ای نوجوان بدون گواهینامه و جوانان از رانندگی و ماشین برداشت غلطی دارند و در فیلمهای جیمز باندی می بینند می ایند در خیابانهای پارس باد به اجرا می گذارند مسئول و متولی رسیدگی این امور کی هست در این شهر ؟ اقایان مسئول هرکی هستند لا اقل یک دوربین مدارباز نصب کنند و ردیابی کنند کسانی را که با جان و مال مردم بازی می کنند و با ایجاد الودگی صوتی با اعصاب مردم بازی می کنند.شهرداری با نصب سرعت گیرهای زیاد امنیت شهروندانش را تضمین کند در حال حاضر سرعت گیر های زیاد در کوچه ها و خیابانها چاره کار هستند تا بلکه این رانندگان هالیوودی که در حال و هوای بچگی و جیمز باندی رانندگی می کنن به مانع برخورند