امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 21st, 2016 7:11 | کد خبر : 19437 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

هدف آمریکا از ایجاد داعش تصرف کشورهای اسلامی بود/ دادستان به تخلفات پیمانکاران شهرداری پارس آباد ورود کند

امام جمعه پارس‌آباد گفت: هدف از ایجاد داعش توسط آمریکا تصرف کشورهای اسلامی به نام اسلام و با شعار «لا اله الا الله» و تقدیم آن در گام بعدی به دولت صهیونیستی و اشغالگر اسرائیل بود.

به گزارش مغانه آنلاین، حجت‌الاسلام سید سعید رشادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پارس‌آباد با اشاره به وضعیت اخیر جبهه مقاومت اظهار کرد: به حول و قوه الهی رزمندگان سوریه، عراق، شیعیان و محبان ائمه اطهار (ع) گروه تروریستی داعش از کلیه مناطق عراق و سوریه برچیده شدند و تنها دو مقر حلب و موصل برای این گروه تروریستی باقی مانده که توسط رزمندگان سوری و عراقی محاصره شدند و داعش نفس‌های آخر خود را می‌کشد و در حال احتضار است.

وی به جنایت‌های رژیم آل سعود در یمن و کشتار مردم بی دفاع اشاره کرد و افزود: هر روز بمباران هوایی و جنایت‌های متعدد رژیم آل سعود علیه مردم بی‌دفاع یمن انجام می‌شود در حالی که سازمان ملل سکوت اختیار کرده و شورای امنیت علیه این جنایات قطعنامه‌ای صادر نمی‌کند.

امام جمعه پارس‌آباد گفت: اگر بخواهیم خودفروختگی را معنی کنیم باید آن را در تعریف شورای امنیت و سازمان ملل خلاصه کنیم.

رشادی با اشاره به بازی‌های استکباری و خطرناک آمریکا تصریح کرد: هدف از ایجاد داعش توسط آمریکا تصرف کشورهای اسلامی به نام اسلام و با شعار «لا اله الا الله» و تقدیم آن در گام بعدی به دولت صهیونیستی و اشغالگر اسرائیل بود.

وی با اشاره به مطالب اخیر رئیس سابق سازمان ملل که گفته بود ما خود می‌دانیم که عربستان سعودی چه جنایت‌هایی را مرتکب می‌شود اما به خاطر پول‌هایی که از عربستان می‌گیریم نمی‌توانیم آن‌ها را محکوم کنیم، افزود: مردم جهان چه انتظاری می‌توانند از این تشکیلات داشته باشند که مصلحت‌ها را بر واقعیات ترجیح می‌دهند.

امام جمعه پارس‌آباد با اشاره به سالروز اعتراض حضرت امام (ره) به قانون کاپیتولاسیون عنوان کرد: این قانون یکی از مصداق بارز زیر پا گذاشتن ارزش‌های انسانی و حقوق بشر است که در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود.

رشادی ادامه داد: آمریکایی‌ها در این قانون خود را نژاد برتر می‌دانند و قانون هیچ کشوری نمی‌تواند شهروندان آمریکایی را که مرتکب جرم شدند مورد بازجویی قرار داده و برخورد کند، حضرت امام خمینی(ره) در چنین زمانی اعتراض رسمی خود را اعلام و علیه این قانون به مبارزه پرداخت.

وی با اشاره به مناظرات دو نماینده رقیب ریاست جمهوری آمریکا گفت: اگر در بخش‌هایی از صحبت‌ها و افشاگری‌های این دو کاندیدا دقت کنید می‌بینید که وضعیت کنونی آمریکا بسیار اسفبار است.

امام جمعه پارس‌آباد یادآور شد: کشته شدن سالانه ۳۵ هزار دانش‌آموز و آزادی حمل اسلحه که منجر به جنایت‌های عظیم و هولناکی در آمریکا می‌شود، مجازاتی است که خداوند برای ظالم مقدر کرده است.

رشادی تصریح کرد: آمریکا تا زمانی که از دست‌اندازی و دخالت در امور داخلی کشورها دست بر ندارد رو به انحلال و فروپاشی خواهد بود همانطور که اخیرا یکی از ایالت‌های این کشور برنامه استقلال خود را مطرح کرده است.

وی با دعوت عموم مردم به رعایت تقوای الهی، نماز را رکن اصلی دین معرفی کرد و گفت: اهمیت اقامه نماز باید در خانواده‌ها نهادینه شود و در ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس جزو برنامه‌های مهم قرار گیرد و به دستورات الهی که همان تقوای الهی است اهتمام ورزند.

امام جمعه پارس‌آباد با اشاره به روز آمار و برنامه‌ریزی افزود: از مسؤولان برنامه‌ریز کشور انتظار داریم در راستای حل مشکلات مردم برنامه‌های بهتری را وضع و اجرا کنند.

وی بیان کرد: درست است که در حال حاضر هم گرانی داریم هم بیکاری و تحریم هست، اما انتظار داریم مسؤولان با حرکت انقلابی در راستای اهداف انقلاب اسلامی و بهبود وضعیت کشور تلاش کنند که الان نیز حرکت و سمت و سوی برنامه‌ها رو به پیشرفت و ابادانی و رفاه است.

امام جمعه پارس‌آباد در ادامه از وضعیت محول کردن کارها به پیمانکاری در شهرداری پارس‌آباد گلایه کرد و گفت: اخیراً کارهای شهرداری به پیمانکارانی واگذار می‌شود که نه تخصص دارند و نه قدرت مدیریت و نه پشتوانه مالی که بر اساس این خیانت و عدم مدیریت، حقوق کارگران شهرداری ماه‌ها پرداخت نشده است.

رشادی از دادستان پارس‌آباد و دیگر مسؤولین خواست تا در این مسائل ورود کرده و خاطیان را مجازات و وضعیت موجود را ساماندهی کنند.

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته از خانواده‌ها خواست تا کسانی که تمکن مالی دارند به آموزش و پرورش شهرستان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مقوله نماز و سمینارهای فرهنگی و دینی در قالب انجمن اولیا و مربیان کمک کنند.(فارس)

 

 

اخبار مرتبط

نظرات