امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 23rd, 2014 9:38 | کد خبر : 2587 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نهمین یادواره شهدای بسیج عشایری استان اردبیل برگزار شد

نهمین یادواری 168شهید بسیج عشایری استان اردبیل امروز پنجشنبه در اصلاندوز مغان برگزار شد. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این یادواره گفت:عشایر غیور ایران اسلامی از زمان انقلاب تاکنون همیشه درصحنه های محتلف حضور فعال و موثری داشته اند. حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی بابیان اینکه تمام شهرهای استان در دوران هشت […]

IMG10255348

نهمین یادواری 168شهید بسیج عشایری استان اردبیل امروز پنجشنبه در اصلاندوز مغان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این یادواره گفت:عشایر غیور ایران اسلامی از زمان انقلاب تاکنون همیشه درصحنه های محتلف حضور فعال و موثری داشته اند.

حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی بابیان اینکه تمام شهرهای استان در دوران هشت سال دفاع مقدس جان برکف ایستادگی کرده بودند گفت:عشایر ایران اسلامی بخصوص عشایر استان اردبیل از زمان انقلاب تا کنون همیشه در صحنه های مختلف حضور موثری داشته و با بصیرت و آگاهی پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه و آرمانهای امام راحل هستند.

وی افزود:عشایر غیور ایران ، همان هایی هستند كه رنج كوچ را در سخت ترین شرایط اقلیمی به دوش می کشند تا چرخه اقتصادی کشورمان از حركت باز نیستاد و بخوبی نشان داده اند كه چگونه با كمترین امكانات بیشترین بهره وری را در امور اقتصادی دارند .

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه اولویت اصلی در صنعت کشور برنامه ریزی است اظهار کرد:نمایندگان کشور باید از استعدادهای کشور دفاع کنند .

عاملی، نقش شهدا را نقش تعیین کننده ای در مبارزه با دشمن دانست و گفت:شهدای گرانقدر ما اجازه تصرف خاک وطن را به دشمن نداده و خود را فدای دین اسلام و ناموس کرده بودند.

او افزود:کشورهای استعمارگری که با چشم طمع به ایران نگاه می کنند باید با مبارزه و مقاومت ملت بسیج و آگاه ایران مواجه باشند .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، ادامه داد: وابستگی رژیم پهلوی به آمریکا سبب تضعیف بنیه اقتصادی ایران شده بود و بزرگترین مانع اصلی به ثمر رسیدن تلاشهای ملت ایران بود.

امام جمعه اردبیل ، با بیان اینکه ملت ایران در طول 34 سال تحریم آمریکا، هیچ گاه اجازه تسلیم شدن را به خود ندادند گفت:جوانان ایرانی باید با بصیرت و آگاهی خود در عرصه های جهانی از انقلاب صنعتی کشورهای غربی عقب نماند .

وی اضافه کرد:مقاومت ملت ایران در طول 34 سال سبب شد که کشور ولایی ایران اسلامی به چنین شهیدان والامقامی مزین باشد.

نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به تلاشهای دشمنان برای تضعیف اسلام و ایران از طریق رسانه ها گفت:آمریکا با استفاده از قدرت رسانه حق را از ناحق جلوه می دهد و کشور ایران رادر جهان بدنام می کند اما ملت ایران توانستند که خود را در جهان ملتی صلح طلب و صلح جو نشان بدهند .

او ،با بیان اینکه آمریکا سعی دارد وحدت و اتحاد ملت شریف ایران را خنثی کند اظهار کرد:کشورهای اسلامی نباید در مقابل آمریکا ذلیل باشند کشورها باید حاکمیت مستقلی داشته باشند .

عاملی ، با اشاره به تهدیدات نظامی آمریکا گفت:آمریکا هیچ وقت نمی تواند به ایران حمله نظامی کند چون همانطور که امام (ره) فرمودند:«ملت ایران درطول هشت سال دفاع مقدس قدرت و اتحاد خود را به غرب نشان دادند و ابهت شرق و غرب را شکستند»و اکنون نیز نمی توانند نقشه های شوم خود را برملت ایران پیاده سازند.

امام جمعه اردبیل ، مهم ترین نبرد حال حاضر آمریکا با ملت ایران را نبرد فرهنگی علیه نسل جوانان ایران دانست و گفت:با توجه به حساس بودن منطقه مرزی اصلاندوز اهالی شهر باید مواظب حملات رسانه ای کشورهای همسایه که آمریکا در آن سرمایه گذاری می کند باشد.

وی درپایان با اشاره به مشکلات کنونی شهر اصلاندوز اظهار کرد:در آینده نزدیک مساله آب شرب روستاها و رود خانه دره رود و همچنین گازرسانی به روستاهای این شهر حل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عطیم اسدزاده امام جمعه اردبیل نیز در سخنانی ،عزت و سربلندی ملت ایران را در سایه خون شهداء دانست و گفت:شهدای عشایراستان اردبیل با پیمودن چندین کیلومتر در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه در مقابل استکبار و دشمنان مقاومت و ایستادگی کرده اند و اجازه تسلیم شدن را به خود ندادند.

وی با تاکید براینکه عشایر سرمایه کشور است، گفت:عشایر در هر لحطه و در هر مکان پشتیبان ولایت فقیه بوده و همیشه در صحنه های مختلف حضور موثر وفعال دارند.

وی به مشکلات عمومی شهر اصلاندوز ور روستاهای تابعه اشاره کرد و از امام جمعه اردبیل خواستار پیگیری و حل مسایل عمده در این شهر از جمله مشکل رودخانه دره رود و آب شرب روستاها شد.

پخش کلیپ یادواره شهدا، قرائت شعر و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

یادواره شهدای بسیج عشایری استان اردبیل با حضور روحانیون ،فرمانداران شهرستانهای پارس آباد و نیر ،بخشدار و فرماندهی سپاه ناحیه عشایری اصلاندوز، مسوولان استانی و شهرستانی و محلی ،فرماندهان نظامی و انتظامی ،فرهنگیان و دانش آموزان و عشایر و اقشار مختلف مردم اصلاندوز در محل سالن ورزشی حماسه 9 دی این شهر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات