- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

نماینده پارس آباد: وحدت حوزه و دانشگاه میراث گرانقدر امام خمینی(ره) است

027

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اتحاد بین حوزه و دانشگاه امری مقدس و مبارک و میراث گرانقدر امام خمینی(ره) است.

025016017

حجت الاسلام حبیب برومند روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از طلاب پژوهشگر حوزه علمیه خواهران ثامن الحجج(ع) پارس آباد افزود: اتحاد و وحدت واقعی حوزه و دانشگاه سبب ایجاد امنیت روانی، اخلاقی و اجتماعی و تامین نیاز مادی و معنوی جامعه می شود.

وی، با اشاره به سالروز شهادت آیت ا… مفتح ،اظهار داشت: شهید مفتح پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود و شهادت او باعث بارورتر شدن اندیشه اتحاد بین این دو نهاد مهم و تاثیرگذار جامعه شد.

وی، جدایی بین حوزه و دانشگاه را از توطئه ها و ترفندهای دشمنان اسلام دانست و گفت: وحدت و همبستگی بین حوزه و دانشگاه، وحدتی دینی و علمی است که به واسطه ی مجاهدت علما و اندیشمندان این دو نهاد محقق می‌شود.

او، با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیق، افزود: تحقیق و پژوهش تنها راه اصولی و منطقی دستیابی به توسعه پایدار و متوازن در ابعاد مختلف است.

برومند ادامه داد: تحقیق و پژوهش از تاکیدات دین حیات بخش اسلام است و پژوهشگری ، پرسشگری و جست و جوی حقیقت در ذات انسان نهاده شده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اردبیل نیز در سخنانی، پژوهش را وجه اشتراک حوزه و دانشگاه دانست و گفت: پژوهش و تحقیق، زیربنای توسعه، رشد ، شکوفایی و تعالی جامعه و نیز از الزامات تولید علم است.

حجت الاسلام امیر کاظمی، با اعلام اینکه فیلسوفان و علما به پژوهش ارزش و اهمیت زیادی قایل هستند، افزود: باید آموزش ها در مراکز علمی و آموزشی و دینی، پژوهش محور باشد و به طرح ها و کارهای پژوهشی بها داده شود.

وی، به آثار و برکات اتحاد و همدلی حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت:  وقتی حوزویان و دانشگاهیان در کنار هم و در یک مسیر حرکت کنند، جامعه در حوزه های مختلف در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می گیرد.

در این آیین با اهدای لوح و هدیه از 10نفر از طلاب خواهر پژوهشگر و پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد تجلیل شد.