امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 25th, 2013 5:13 | کد خبر : 340 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار: تشکیل فرمانداری ویژه پارس‌آباد در هاله‌ای از ابهام / دنبال مدیر لایق برای کشت و صنعت هستیم

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز تشکیل فرمانداری ویژه پارس‌آباد قطعی نشده و در دولت جدید پیگیر موضوع هستیم. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حبیب برومند، در خصوص فرمانداری ویژه در پارس‌آباد که باید دارای پنج شاخصه باشد، اظهار داشت: در دولت گذشته از رئیس جمهور دستور کتبی گرفتیم تا به […]

18174157

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز تشکیل فرمانداری ویژه پارس‌آباد قطعی نشده و در دولت جدید پیگیر موضوع هستیم. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حبیب برومند، در خصوص فرمانداری ویژه در پارس‌آباد که باید دارای پنج شاخصه باشد، اظهار داشت: در دولت گذشته از رئیس جمهور دستور کتبی گرفتیم تا به شرط تحقق پنج شرایط خاص این شهرستان ارتقا یابد که از این شرایط می‌توان به جمعیت، سابقه، دوری و نزدیکی از مرکز استان و همچنین برخی از شرایط اختصاصی اشاره کرد که به دلیل نداشتن بسیاری از این شرایط کار در دولت گذشته مورد پذیرش و مقبول واقع نشد. وی عنوان کرد: در دولت دکتر روحانی نیز بنده از روز اول نامه‌ای نوشتم تا فرمانداری ویژه پارس‌آباد مورد توجه قرار گیرد که قرار است در این زمینه گزارش نهایی نیز به رئیس جمهور ارائه شود.

دنبال فرد با کفایت برای مدیریت کشت و صنعت مغان هستیم

وی در خصوص آخرین وضعیت شرکت کشت و صنعت مغان خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم در یک سال گذشته به نابسامانی‌ها و بسیاری از رفتارهای خودسرانه در مجموعه کشت و صنعت مغان خاتمه دهیم و افرادی که از استان‌های مختلف سعی داشتند در مدیریت این بنگاه اقتصادی ورود پیدا کنند جلوگیری کردیم. این نماینده مجلس بیان داشت: به دلیل منافع شخصی کشت و صنعت مغان ابزار و بازیچه برخی از وزرا، مدیران و مسئولان شده است و ما در یک سال گذشته سعی کردیم مدیرعامل این شرکت را در رایزنی‌هایی که با وزیر داشتیم برکنار کنیم تا این بنگاه اقتصادی از مرگ تدریجی نجات پیدا کند. برومند با اشاره به شکایت مغانی مدیرعامل سابق کشت و صنعت به کمیسیون اصل 90 مجلس و ادعاهای واهی مطرح شده از سوی وی یادآور شد:‌ ما به دنبال فرد لایق، شایسته و کار‌آمد برای مدیریت کشت و صنعت هستیم، چرا که معتقدیم این شرکت که زمانی توان اشتغال بیش از 8 هزار نفر را داشته امروز با حداقل ظرفیت و اشتغال یک هزار و 400 نفر کج‌‌مدار به فعالیت خود ادامه می‌دهد. وی در پایان اظهار داشت: البته چند نفر برای مدیریت این شرکت معرفی شده بودند که هیچ کدام شایستگی حضور در این منصب حساس را نداشتند و ما جلوی آنها ایستادیم و در تلاش هستیم تا فردی با کفایت، دارای تحصیلات کشاورزی و آشنا به حوزه فعالیت چنین بنگاه‌های بزرگی را انتخاب کرده و برگزینیم.

 تمايلي به ابقاي فرمانداران پارس آباد و بيله سوار ندارم

نماينده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در تغییر فرمانداران ما باید منتظر شیوه رفتاری دولت و وزارت کشور باشیم ولی تمایلی به ابقاي فرمانداران فعلی ندارم و معتقدم فرمانداران پارس‌آباد و بیله‌سوار می‌توانند افرادی قوی‌تر از وضعیت فعلی باشند. وي، با بیان اینکه برخی‌ها به ناحق می‌گویند که نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار بی‌رحمانه مدیران را تغییر می‌دهد، گفت: در بین فرمانداران 11گانه استان تنها دو فرمانداری حوزه انتخابیه بنده در یک سال گذشته تغییر نیافتند هر چند که بنده از عملکرد آنها نیز راضی نیستم. برومند ضرورت حمایت از علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی را یادآور شد و تصریح کرد: بنده در تغییر استاندار فرد بومی توانمند را به غیر بومی ترجیح می‌دهم و معتقدم اگر علی نیکزاد به سمت استانداری اردبیل برگردد با طیف خاطر آن را قبول می‌کنم. وی با یادآوری اینکه استاندار آینده قطعاً از طیف اصولگرایان می‌باشد، خاطر نشان کرد: بنده تنها نماینده‌ای بودم که از دکتر روحانی حمایت کرده و او را در دوران انتخابات یاری کردم. برومند با انتقاد از برخی افراد که زمین و زمان را به هم می‌دوزند تا سمت استانداری بگیرند، اضافه کرد: به نظر می‌رسد چنین افرادی لیاقت استاندار یا فرماندار شدن را ندارند چرا که قرار نیست به خاطر مسئولیت فردی خود را به هر آب و آتشی بزند.

نظرات