امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 18th, 2013 1:47 | کد خبر : 1806 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نماینده مردم پارس‌آباد: آب شرب پارس‌آباد آلوده به فاضلاب صنعتی است

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: آب شرب پارس‌آباد آلوده به مواد ناشی از فاضلاب صنعتی ارمنستان است.   حجت‌الاسلام حبیب برومند صبح امروز در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل اظهار داشت: استاندار جدید اردبیل مدیون هیچ کس نیست ولی بنده و کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل بارها با انصاری و جهانگیر‌زاده رایزنی […]

IMG_7897نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: آب شرب پارس‌آباد آلوده به مواد ناشی از فاضلاب صنعتی ارمنستان است.

  حجت‌الاسلام حبیب برومند صبح امروز در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل اظهار داشت: استاندار جدید اردبیل مدیون هیچ کس نیست ولی بنده و کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل بارها با انصاری و جهانگیر‌زاده رایزنی کردیم تا دکتر خدابخش از بین گزینه‌ها به عنوان استاندار اردبیل انتخاب شود چرا که این شخصیت در مسائل مختلف توانمند و سرشناس است.

 

وی با قدردانی از خدمات برادران نیکزاد به ویژه تسریع راه‌آهن اردبیل – میانه و حرکت به سمت پارس‌آباد، تجهیز اتوبان و فرودگاه این شهرستان عنوان کرد: ‌به رغم این تلاش‌ها در استان اردبیل خبری از واحدهای تولیدی و صنعتی نیست به طوری که از 50 کارخانه تولیدی در پارس‌آباد تنها سه مورد فعال است.

 

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش کشاورزی به شدت صدمه دیده و دلیل آن نیز سوء‌ مدیریت‌ها نیست بلکه اشتباهات دولت گذشته است که کمبودهای مختلف را تحمیل کرده و با ارائه کود و سموم نامرغوب زمینه نابودی کشاورزی را فراهم کرده است.

 

برومند تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها نه تنها کارخانه‌ای نیست بلکه وضعیت تولید و صنعت بسیار اسفناک است و برخی کارگاه‌ها نیز به تعطیلی کشیده شده است.

 

این مسئول وضعیت آب و هوای اردبیل را نامناسب برای نشست و برخاست هواپیماها اعلام کرد و یادآور شد: آنهایی که می‌گویند آب و هوای اردبیل عالی است اشتباه می‌کنند چرا که تنها سه ماه در این استان آب و هوا خنک است و بقیه ماه‌های سال ما با مشکلات و دغدغه‌های جدی در جذب گردشگر و توریسم مواجه هستیم به طوری که این شرایط آب و هوایی اجازه نداد هفته گذشته پرواز وزیر کشور انجام شود.

 

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: آب اردبیل با مشکل جدی مواجه است و با وجود فعال بودن چندین کارخانه آب معدنی مشکلات فراوانی در این زمینه وجود دارد.

 

برومند تاکید کرد: آب شرب پارس‌آباد آلوده به مواد فاضلاب صنعتی ارمنستان است و پوشش روی این فاضلاب صنعتی سخنی دروغ و گزاف است.

 

  وی در بخش دیگری از سخنان خود مهاجرت بالا از مناطق روستایی به شهری، کاهش در‌آمدهای مردم، گرایش جوانان به قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی و ناتمام‌ ماندن فنس‌کشی نوار مرزی را از مشکلات و معضلات شمال استان اردبیل توصیف کرد و افزود: از وزیر کشور انتظار داریم در فنس‌کشی مرز جمهوری آذربایجان در مرز پارس‌آباد و بیله‌سوار همت کند.

 

این نماینده مجلس در ادامه به مشکلات گمرک بیله‌سوار و عدم تعامل دولت آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در شمال استان اردبیل پیشنهاد بنده بوده که امیدواریم با پیگیری استاندار جدید اردبیل هم این منطقه و هم نفت مغان و همچنین مشکلات دو شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان حل شود.

کلمات کلیدی: , , ,

نظرات