- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

نشریات محلی غیر فعال استان اردبیل، لغو امتیاز می شوند

IMG_0010

به گزارش روز چهارشنبه مغانه، سی “ˈناصر اسحاقی” در نشست با خبرنگاران شهرستان پارس آباد، با بیان اینکه حدود 50 نشریه مجوزدار در استان اردبیل فعالیت می کنند، افزود: نشریات و مطبوعات محلی باید ترتیب انتشار را رعایت کنند در غیر این صورت ماده 16 قانون مطبوعات اعمال می شود.
وی، با بیان اینکه ما به مطبوعات و رسانه های مکتوب با اولویت خبر نگاه می کنیم نه آگهی و رپورتا‍ژ، اظهار کرد: آگهی در مطبوعات و نشریات به مثابه پیام های بازرگانی در تلویزیون است .
او، با اعلام اینکه باید شالوده و اساس نشریات با اخبار و تحلیل پی ریزی شود، ادامه داد: روزنامه های پرتیراژ دنیا، نه از قِبَل آگهی و رپورتاژ، بلکه از قِبَل خبر، تحلیل و مطالب پرمحتوا، مطرح شده اند.
اسحاقی ،با انتقاد از رقابت منفی مطبوعات استان اردبیل، از خبرنگاران و فعالان مطبوعات استان خواست به جای واگرایی به همگرایی روی بیاورند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مطبوعات استان در یک فضای رقابتی منفی، آگهی های خصوصی را پایین تر از تعرفه اداره ارشاد و با قیمت ناچیزی به چاپ می رسانند، اضافه کرد: نمایندگان و خبرنگاران نشریات لازم است با تشکیل اتحادیه صنفی و انتخاب بازرس از میان خود، به فعالیت مطبوعات نظارت کنند و نگذارند نشریات، آگهی ها را پایین تر از تعرفه ارشاد به چاپ برسانند.
وی، بر ضرورت تشکیل اتحادیه و تشکل صنفی برای تمام مشاغل مربوط به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: در این صورت اتحادیه ها موظف خواهند بود اعضایی را که خلاف قانون و جهت گیری اتحادیه و تشکل عمل کنند، راساً برخورد نمایند.
اسحاقی، با اشاره به وضعیت سینماهای استان و کشور گفت: شبکه های تلویزیونی، رسانه های مجازی و خانگی عامل رکود صنعت و هنر سینما در کشور شده اند.
وی، با بیان اینکه سینماهای استان به سختی هزینه های جاری خود را تامین می کنند، اظهار کرد: دولت برای حمایت از صنعت سینما و رونق سینماها، برنامه هایی را تدوین کرده است که امیدواریم با عملی شدن آنها شاهد تحول در این عرصه باشیم.
وی، پارس آباد را قطب تئاتر استان دانست و افزود: در انجمن نمایش استان تغییراتی صورت گرفته که بدون شک این تغییرات و دگرگونی ها به تحرک بخشی بحث تئاتر و نمایش منطقه منجر خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد نیز در ابتدای این جلسه، از فعالیت سه نشریه محلی در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: نشریات مغانه، ندای مغان و نوای ارس، با گستره توزیع استانی و با ترتیب قید شده در مجوز، منتشر می شوند.
یوسف روزگاری افزود: مدیران نشریات محلی و خبرنگاران رسانه های گروهی منطقه، تعامل خوبی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند و اخبار و رویدادهای منطقه را به نحو مطلوب و شایسته پوشش می دهند.

IMG_0003