امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 14th, 2013 4:10 | کد خبر : 1171 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نخستین همایش علمی داخلی در کشت و صنعت مغان برگزار شد

 نخستین همایش علمی داخلی در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برگزار شد. به گزارش روز دوشنبه مغانه، نائب رئیس و عضو هیات مدیره شرکت کشت و صنعت مغان در این همایش گفت: این شرکت سالانه 300هزار تن انواع محصول در زمینه زراعت، دامپروری و صنایع تبدیلی تولید می کند. حسینعلی پاکیزه، با بیان […]

Picture 089

 نخستین همایش علمی داخلی در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه مغانه، نائب رئیس و عضو هیات مدیره شرکت کشت و صنعت مغان در این همایش گفت: این شرکت سالانه 300هزار تن انواع محصول در زمینه زراعت، دامپروری و صنایع تبدیلی تولید می کند.

حسینعلی پاکیزه، با بیان اینکه، امروزه آموزش و تجهیز نیروی انسانی به دانش و علوم روز از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است اضافه کرد: نیاز شدید زارعان و کارشناسان اجرایی سازمان های کشاورزی به آموزش عملی کشاورزی ایجاب می کند تا در این مسیر گام اساسی برداشته شود.

وی، با یادآوری فعالیت علمی و تحقیقی کارشناسان زراعی به خصوص در زمینه تولید محصولات ارگانیک و عاری از هرگونه سموم شیمیایی درواحدهای مختلف شرکت ، ادامه داد: با توجه به نقش و ارزش مهم استفاده از بذرهای اصلاح شده و نهال مرغوب در افزایش راندمان تولید، این شرکت در نظر دارد که در ادامه راه خود، همگام با سیاست های اقتصادی کشاورزی نوین جهانی، در فعالیت های خود تحولی ایجاد کرده و در عرصه تولید و تکثیر بذور مرغوب اعم از گندم، جوف ذرت، چغندر قند، یونجه و سویا، تولید نهال و تلیسه برای پاسخگویی به انتظارات و تامین بخشی از نیازهای واحدهای دامی کشور، به صورت جدی نقش آفرینی کند.

او، با تاکید بر ارتقای سطح دانش و تخصص کارکنان این شرکت، بیان کرد: برگزاری چنین همایش هایی و تشکیل کلاس ها و دوره های علمی و تخصصی در ارتقای سطح آگاهی کارکنان و پرسنل شرکت و تبادل دانش و تجربه میان همکاران بسیار موثر است.

به گزارش مغانه، در این همایش یک روزه که در زمینه های دامپروری، زراعت و باغبانی، مدیریت، فنی و مهندسی و صنایع تبدیلی و در سالن اجتماعات شرکت برگزار شد، از مجموع 45مقاله واصله به دبیرخانه همایش، با رای هیات داوران، 25مقاله انتخاب و در نهایت پنج مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

شركت كشت و صنعت و دامپروري مغان با داشتن اراضي وسيع كشاورزي، دو هزار ۶۰۰هكتار باغات ميوه، مجتمع بزرگ دامپروري، كارخانه هاي قند، لبنيات، فراوري ميوه و چند واحد توليدي ديگر، از بنگاه هاي بزرگ اقتصادي كشور است.

 

کلمات کلیدی: , , , ,

نظرات