امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 2nd, 2015 12:28 | کد خبر : 11937 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نازایی زوج پارس‌آبادی پس از ۳۳ سال زندگی مشترک درمان شد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت:‌ در پدیده نادر در استان اردبیل، نازایی یک زوج پارس‌آبادی پس از ۳۳ سال زندگی مشترک، در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل درمان شد.

به گزارش مغانه، رامز نصیری صالح صبح امروز در بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: در پدیده نادر در استان اردبیل، نازایی یک زوج پارس‌آبادی پس از ۳۳ سال زندگی مشترک، در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان اردبیل درمان شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: این زوج که در یک سال گذشته مراحل درمانی خود را در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل سپری کرده بودند، صاحب فرزند شدند و این نوزاد چهلمین کودکی است که به روش IVF در این مرکز به دنیا آمده است.

وی افزود: این زوج که به خاطر داشتن نازایی اولیه ۳۳ سال از داشتن فرزند محروم بودند، ۱۰ سال پیش تصمیم می‌گیرند به مراکز درمانی سایر استان‌ها مراجعه کنند اما از درمان‌های پیشرفته نازایی، نتیجه مثبتی حاصل نمی‌شود تا اینکه در سال ۹۲ برای معالجه به مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان اردبیل مراجعه می‌کنند که پس از یک سال وقفه، مراحل درمانی خود را در این مرکز آغاز می‌کنند که این درمان با موفقیت انجام می‌گیرد.

نصیری صالح تصریح کرد: درمان این زوج تنها طی یک پروسه، جواب مثبت داده در حالی‌که در بسیاری از زوج‌های نابارور پروسه درمانی به طور متوالی تکرار می‌شود تا نتیجه مثبتی به دست آید.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه ۴۹ سالگی به هیچ عنوان سن مناسبی برای باردار شدن نیست، گفت: افزایش سن، عدم تخمک‌گذاری و زمان نامناسب باروری هر دو طرف، مشکل اصلی ناباروری این زوج بود که خوشبختانه با تشخیص صحیح هنگام معاینه و اقدامات انجام شده در مدت بارداری، فرزند آن‌ها، سالم به دنیا آمد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات

فرزاد

خدا رو شکر تبریک میگوییم