- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

مهار آتش سوزی جنگل های جمهوری آذربایجان در مناطق مرزی ایران

105399_8321

به گزارش مغانه، محمود علایی افزود: در پی اطلاع از آتش سوزی مراتع و منابع جنگلی جمهوری آذربایجان در مقابل روستای مرزی آزادلوی گرمی ، کارکنان دستگاه های اداری، هنگ مرزی، نیروی انتظامی، سپاه پاسدرارن ، جمعیت هلال احمر، شهرداری، منابع طبیعی، بخشداری موران و شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی ساعت 23 دیشب به روستای آزادلو فراخوانی شدند.

وی گفت: با برگزاری سریع جلسه میدانی در روستای مذکور و با همکاری نیروها از ورود آتش به منابع ملی کشورمان جلوگیری شد.

ربعلی جهانی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی هم از تلاش چند ساعته نیروهای یگان حفاظت و کارکنان این اداره در مقابله با ورود آتش به اراضی مرتعی این شهرستان در نوار مرزی خبر داد.

به گفته روستانشینان نوار مرزی گرمی، آتش سوزی در مراتع و تودهای جنگلی جمهوری آذربایجان از چند روز قبل از مقابل روستای مرزی عبابیگلوی گرمی تا مقابل روستای آزادلو مشاهده شده است.

تعدادی از عوامل شرکت کننده در عملیات اطفای حریق نوار مرزی گرمی از همکاری مرزبانان جمهوری آذربایجان در ایجاد زمینه کمک به مهار آتش خبر دادند.

به گفته آنان مرزبانان جمهوری آذربایجان با عدم ممانعت با ورود تعدادی از نیروهای اطفای حریق گرمی به خاک آن کشور، به عملیات مهار آتش سوزی سرعت بخشیدند.

به گفته عوامل ستاد مدیریت بحران فرمانداری گرمی در این حادثه به منابع ملی شهرستان گرمی در استان اردبیل خسارتی وارد نشده است.

منبع:ایرنا