امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 4th, 2015 8:37 | کد خبر : 9619 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

معلمان از تبعیض رنج می‌برند

رئیس انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل گفت: هیچ‌ تحصن و تجمع معلمان در استان اردبیل برگزار نمی‌شود و ما از طریق قانونی پیگیر مطالبات و خواسته‌های به حق معلمان هستیم.

به گزارش مغانه، غلامحسین گنجی اظهار کرد: هیچ برنامه‌ای در قالب تجمع و یا تحصن معلمان در استان اردبیل در نظر گرفته نشده و ما مطالبات به حق معلمان را از طریق نهادهای مربوطه با برقراری تعامل مثبت و سازنده پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرار نیست با تجمع و یا برخی اقدامات متظاهر بخواهیم رسیدن به حق و حقوق‌مان را فریاد بزنیم و اگر در برخی از استان‌ها حرکت تجمع‌آمیزی انجام می‌شود توسط کانون صنفی معلمان است که مجوز آن در استان اردبیل لغو شده است.

رئیس انجمن اسلامی معلمان استان تصریح کرد: ما حتی در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در نشست عمومی که با رئیس جمهور و نوبخت معاون راهبردی رئیس جمهور داشتیم خواسته‌های به حق فرهنگیان را اعلام کردیم و از دولت تدبیر و امید خواستیم تا در رفع این مشکلات و نارسایی‌ها تلاش کنند.

گنجی با اشاره به افزایش حقوق جدید برای کارکنان بانک‌ها تا سقف ۸۴۰ هزار تومان افزود: قطعا معلمان از تبعیض و برخی بی‌عدالتی‌ها ناراحت هستند و سئوال‌شان این است که چگونه کارکنان سایر شرکت‌ها و نهادها حقوق چندین برابری دریافت می‌کنند ولی سال‌هاست که حق و حقوق معلمان به معنای واقعی تامین نمی‌شود.

وی ضرورت اجرای طرح‌هایی همچون رتبه‌بندی معلمان و تقویت حقوق و مزایای فرهنگیان را در بهبود معیشت‌شان یادآور شد و عنوان کرد: زمانی که یک معلم از افزایش حق و حقوق سایر کارکنان به صورت فوق‌العاده و استثنایی با خبر می‌شود چگونه باید انتظار داشت که معلم اعتراضی نکند و گلایه‌ای نداشته باشد.

گنجی پایین آمدن جایگاه معلم و شان آن‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش به عنوان بستر اصلاح جامعه تقویت شود باید به معلم بها داده و ارزش قائل شویم.

وی ادامه داد: ما اگر از سالم‌سازی فضا و تحول نظام سلامت سخن به میان می‌آوریم شاخه بسیار مهم و ارزشمند این کار معلم است که می‌تواند فرهنگ سالم زیستن را در مدرسه ترویج و تبلیغ کند.

گنجی با بیان اینکه تاکنون حق و حقوق معلم به معنای واقعی پرداخت نشده و اگر تجمع و تحصنی نیز صورت می‌گیرد از باب بیان گلایه‌ها و درددل‌هاست، گفت: به هیچ وجه نباید فکر کنیم که معلم با این کار خود ارکان نظام را زیر سئوال می‌برد بلکه از دلسوزترین و باوفاترین نیروهای همیشه حاضر در صحنه معلمان هستند که بی‌ادعا تلاش و جدیت می‌کنند. فارس

اخبار مرتبط

نظرات

dariush+++

این اقای گنجی هر کی داره شعار میده
بنده بعنوان یک شغل آزادکار درتمام جوانب به معلمین عزیزحق میدم
وبه نظرمن حقوق یک معلم بایددرحددریافتی یک پزشک عمومی که معادل۱۰میلیون است باشه نه یک کارگر ساده چون تمام این اشخاص از لطف وعنایت وزحمات این عزیزان به ان سمت ها رسیده اند.

ناشناس

اقای گنجی نزیک به ۱۰ یال است در حق معمان ظلم می شود وامروز وقتی که معلمان در حال غرق شدن بوداند از خواب بیدار شداند جناب عالی با این حرفات معلمان را فریب می دهید

همشهری

تنها معلمان نیستند که تبعیض رنج میبرند شما به دانشگاه ازاد واحد پارس آباد مغان نگاه بکنی می بینید که کارمندان وحتی هیات علمی واحد نیز البته بیشتر کارکنان که چه جور توسط ریاست دانشگاه آن واحد تبعیض ورنج می برند تبعیض ورنجی که هیچ کس نمیتواند تحمل کند رئیس واحدی که کارکنان خودش را بی ارزش میداند وبدون گوش کردن به حرف کارمندانی که شاید حرفشون حق باشد البته اگه گوش شنوایی توسط مسئول دانشگاه باشد انها را توبیخ میکند ومشکلی برای انها درست میکند.وچه زیبا گفت حضرت علی(ع)که:گشاده ‏رویى و دوستى ‏ات را براى عموم مردم و عدالت و انصافت را براى دشمنت بکار گیر. این خیلی حرفه به خدا اما در دانشگاه واحد پارس آباد نه گشاده روری از رئیسش دیدیم ونه دوستی نه عدالت نه انصاف چون ایشون هر چی کارمند نزدیگ به خودش بگه گوش میده واصلا حرف دیگر کارمندان قبل از توبیخ شدن توسط ریاست واحد با عدالت وانصاف برخورد نمیشود …خدایا عاقبت همه ما را ختم به خیر کن که در اخر شرمنده نشویم وحقی را پایمال نکنیم انشاالله

ناشناس

حقوق بانکی ها تا۸۵۰ هزارتومان یک شبه افزایش یافت اماحقوق یک معلم برابر با حقوقیکگارگر ساده هم نیست؟؟؟این چه جنایتی است؟؟؟

ناشناس

آهای آهای به داد معلمان برسید قبل از اینکه به داد شما رسیدگی کنند …………….. واقعا ً معلمان در فقر زندگی می کنند . آیا با این حقوق ۸۰۰ هزار تومان می شود زندگی ۴ نفره را اداره کرد ؟ با نظر آقا داریوش موافقم دکتر اگر دکتر شده از دست این معلم ها دکتر شده ….. از مادرش دکتر بدنیا نیامده که ………. پس معلم ها را دریابید که در فقر زندگی می کنند ……… به نماینده هم گوشزد کنید که از حقوق معلم ها دفاع کنه ……

دوست

(آغلامیانا ممه یوخدی)تا این تجمعات تکرار نشود و تا از کوشه و کنار عده ای غیر فرهنکی به جمع این معلمان اضافه نشده و شعارهای آنچنانی که برخی از این کله کنده ها را به شوک نیاورد نباشد به داد فرهنگیان کسی نمی رسد

آقای گنجی شما بی جا می کنین که به جای کل فرهنگیان استان نظر میدین…..
اصلا کی شما رو انتخاب کرده که سخنگوی مشکلات فرهنگیان باشین!!!!!!!!؟؟؟؟

فرهنگی

فیش حقوق گنجی چقدر است که اینگونه حرف می زنه لابد چیزی به حسابش واریز کرده اند ………..