امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 24th, 2015 3:12 | کد خبر : 8881 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

معتادان پرخطر پارس آبادمغان شناسایی شدند

فرماندار پارس آبادمغان از شناسایی معتادان پرخطر در این شهرستان خبر داد و گفت: در پارس‌آباد نزدیک به ۶ هزار نفر معتاد عادی و ۲۰۰ نفر معتاد پر خطر شناسایی شده است.

به گزارش مغانه، ناصر نصیری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: مواد مخدر یک آسیب و معضل اساسی بوده که همواره جامعه را تهدید کرده و ایجاد خلل در مسیر پیشرفت و تعالی آن می‌کند که باید برای مقابله با آن به شکل اساسی اقدامات عملی انجام شود.

وی بیان کرد: باید اقدامات در این زمینه به شکل ریشه‌ای و اساسی انجام شده و زمینه‌ای فراهم شود که همه مردم در این زمینه وارد شده و در این مسیر برای مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی و خانمانسوز همراهی و مشارکت داشته باشند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه شهرستان پارس آباد از لحاظ اقتصادی رتبه ممتاز در استان را دارد٬ تصریح کرد: متاسفانه در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیز رقم‌ها بالا بوده که در این زمینه باید اقدامات جدی و اساسی انجام شود تا بتوانیم با این آسیب‌ها مبارزه کنیم.

نصیری گفت: در این شهرستان نزدیک به 6 هزار نفر معتاد عادی و 200 نفر معتاد پرخطر وجود دارد و تنها کمپ موجود عادی آن هم با کم و کاست‌ها به نحو مطلوب مدیریت نشده و نیازمند تامین و تخصیص اعتبار بیشتر برای پیشگیری و فرهنگسازی و مقابله و برگزاری همایش‌های بزرگ است.

وی با بیان اینکه شهری سالم و محیطی سالم لازمه پاک بودن آحاد جامعه است٬ افزود: نشاط اجتماعی، تفریحی، مشارکت اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های نهادهای غیردولتی آن هم با تامین اعتبار و نظارت بیشتر نقش بسزایی در پیشگیری مواد مخدر را ایفا می‌کند.

نصیری مواد مخدر را معضل اصلی کشور و منطقه  دانست و گفت: در شهرستان پارس‌آباد بیش از 30 هزار نفر دانش‌آموز و دانشجو وجود دارد و در کل به یک چهارم جمعیت شهرستان دسترسی داریم که با تکیه به این گروه‌ها، متولیان می‌توانند در آگاهسازی و پیشگیری اقدام کنند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات  باید موثر و مفید در حوزه پیشگیری، درمان و کاهش صدمات ناشی از مواد مخدر  باشد و مصوبات آن باید به صورت مستمر اجرایی شود.

SONY DSC

 

اخبار مرتبط

نظرات