- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل: فرودگاه پارس‌آباد به ترانزیت هوایی کمک می‌کند

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تکمیل فرودگاه پارس‌‌آباد می‌تواند به ترانزیت هوایی و گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه کمک کند.

سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات پروژه چهار خطه کردن محور پارس‌آباد- سربند و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد برگزار شد، بر تسریع عملیات اجرایی تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد و چهار خطه کردن محور پارس‌آباد – سربند تاکید کرد.

وی تصریح کرد: فرودگاه پارس‌آباد از فرودگاه‌های مهم منطقه است و تجهیز و توسعه آن نقش بسزایی در جذب توریست و توسعه همه‌جانبه عمران و آبادانی منطقه مغان خواهد داشت.

میرجعفریان با بیان اینکه افزایش و توسعه باند فرودگاه پارس‌آباد از ضروریات است، خاطر نشان کرد: طول باند فرودگاه پارس‌آباد دو هزار و 800 متر است و به دلیل کم عرض بودن فرودگاه نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ میسر نبوده که با اجرای طرح تعریض باند امکان فرود هواپیماهای مسافربری با ظرفیت بیشتر برقرار می‌شود.

این مسئول طرح چهار بانده کردن محور پارس‌آباد – سربند را از مهمترین طرح‌های استان دانست و اضافه کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن این محور، تردد زیاد و نامناسب بودن وضعیت این جاده ترانزیتی هر از گاهی شاهد وقوع و بروز حوادث مرگبار رانندگی در این مسیر بودیم.

وی به لحاظ اهمیت موضوع از دستگاه‌های اجرایی دخیل خواست نسبت به تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه مهم و حیاتی استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار در این جاده ترانزیتی نباشیم.

از اردبیل، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه وجود این فرودگاه زمینه و بستر تحول منطقه را می‌تواند بهتر از گذشته فراهم کند، بیان کرد: نشست و برخاست هواپیماهای با ظرفیت بیشتر در این فرودگاه خود به توسعه پروازهای مستقیم به کشورهای همسایه کمک و راهکار جدی است.

میرجعفریان یادآور شد: ‌با توجه به اینکه پارس‌آباد دومین شهر بزرگ استان اردبیل است توسعه زیرساخت‌های این شهرستان از لحاظ تردد زمینی و هوایی می‌تواند کمکی به توسعه شتاب‌آلود این منطقه باشد.