امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 13th, 2014 11:48 | کد خبر : 7712 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مشروح سخنان فرماندار مستعفی پارس آباد در جلسه تودیع و معارفه / بیگدلو: اگر 10 بار دیگر فرماندار شده و عزل شوم با فعالیت هیچ قلیان سرایی موافقت نخواهم کرد

ایرج بیگدلو فرماندار قبلی پارس آبادمغان در جلسه شورای اداری که به منظور تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید این شهرستان و با حضور استاندار اردبیل و برخی از مدیران استانی و روسای ادارات و نهادهای منطقه برگزار گردید در سخنانی از کارهای انجام شده و نشده در طول 6ماه گذشته و وضعیت منطقه گزارش داد که مشروح آن در پی می آید.

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام، ادب و احترام خدمت تمام عزیزان حاضر در جلسه، بالاخص سلسله جلیله روحانیت، اعضای محترم شورای تامین شهرستان، اعضای محترم شورای اداری شهرستان، اعضای محترم شوراهای شهرستان، بخش و روستا، شهرداران و دهیاران عزیز، نخبگان و فعالان اجتماعی شهرستان، اصحاب ارزشمند مطبوعات، صاحبان قلم و اندیشه، معتمدین و ریش سفیدان و با ادای احترام به خانواده های معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز و با نثار درود بی کران به ارواح پاک و طیبه شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا و آرزوی تعجیل در ظهور حضرت امام عصر(عج) و نیز آرزوی صحت و سلامت و عافیت برای مقام عظمای ولایت و نیز آرزوی توفیق برای جمیع صحابه دولت تدبیر و امید به ویژه نماینده عالی آن در استان جناب آقای دکتر خدابخش. ابتدا لازم می دانم با توجه به اینکه در ماه محرم الحرام قرار داریم و کماکان شیعه در غم واقعه تاریخ ساز عاشورا عزادار است ضمن آرزوی قبولی عزاداری های جمیع عزاداران حاضر در مجلس ابراز امیدواری نمایم که همه ما با درک پیام عاشورا که همانا حضرت سیدالشهدا (ع) با نثار خون خود و تنی چند از یاران باوفایش به آن اعتبار بخشید و آن پیام چیزی نبود جز جمله متعالی “هیهات من الذله” این کلید واژه انسان ساز را نصب العین خود قرار داده و حریت و آزادگی خود را با هیچ متاع مادی و دنیوی معامله ننموده و به هر قیمتی زیر بار هیچ نرویم و اما قبل از آنکه به روال و ماهیت چنین جلساتی به ارائه گزارش عملکرد بپردازم لازم و واجب می دانم در محضر این جمع اقرار و اعتراف با چاشنی صداقت بنمایم واقعیت این است که حقیر قبل از اینکه به افتخار نوکری در فرمانداری پارس آباد منصوب گردم در مسوولیت معاونت استانداری اردبیل شناخت مختصری از اهالی پارس آباد و عشایر غیور آن در قالب طوایف مختلف داشته که از آنان به عنوان افرادی صادق، زحمتکش و بی آلایش یاد می شد که الحق نیز چنین بوده است. اما گوهر کمیابی که پس از حضور در شهرستان در بین اهالی پارس اباد یافتم گوهر نادر و بی همتایی بود به نام قدردانی و قدرشناسی آن هم از نوع ناب و اعلای آن. مردمانی که با محبت های بی حد و حصر آنان نسبت به این بنده بی مقدار سبب گردید بیش از پیش احساس تکلیف نمایم تا حدی که مغان و شهرستان پارس آباد را همچون سرزمین مادری خود عزیز و محترم بدارم آنچنان که با خود عهد بسته بودم در راه احقاق حق و حقوق این مردم مظلوم لحظه ای از پای ننشینم و اشهد باالله که چنین کردم. با خود پیمان بسته بودم که حفظ و بقای میز فرمانداری را با تضییع مصالح عمومی مردم معامله ننمایم چرا که در مقابل این همه محبت و قدرشناسی ، چسبیدن به میز و حب مقام از ناجوانمردی بود. می فرماید:

این نور و گرمایی که می روید زخورشید

در پهنه منظومه ما

جان آفرین است

هستی ده و هستی فزای هرچه در روی زمین است

ما هیچ یک مانند خورشید

نوری و گرمایی که جان بخشد به این عالم، نداریم

اما به سهم خویش و در محدوده خویش

ما نیز از خورشید چیزی کم نداریم

با نور و گرمای محبت

نیروی هستی بخش خدمت

در بین مردم می توان آسان درخشید

بر دیگران تابید و جان تازه بخشید

مانند خورشید

هرچند خدمتگزاری در نظام حاکمیت اسلامی را افتخاری بس عظیم و سترگ می دانم اما رضایت مندی مردم برایم با ارزش تر از پست فرمانداری و حتی پست های بالاتر از آن بوده و همواره خود را نوکر ملت دانسته و رضایت مندی مردم را رضایت خداوند تشخیص دادم. ضرورت وجود امنیت را برای مردم و نوامیس آنان برتر و بالاتر از نان شب می دانم و همواره در راه ایجاد امنیت از هیچ تلاشی فروگذار ننموده و نخواهم نمود تا حدی که اگر 10 بار دیگر فرماندار شده و عزل شوم با فعالیت هیچ قلیان سرایی موافقت نخواهم کرد البته این بدان معنا نیست که صاحبان این مشاغل را مخل امنیت جامعه می دانم بلکه برعکس پس از آشنایی با تنی چند از آنان متوجه گردیدم که بسیاری از آنان از شغل خود رضایت نداشته و از روی ناچاری و استیصال به این فعالیت پرداخته اند که صد البته مسئول ایجاد شغل برای آنان ما دولتی ها هستیم. فلذا باید برای جایگزینی شغل آنان چاره اندیشی و علاج بخشی گردد. مخالفت قانون گذار با چنین فعالیت هایی بحث تامین سلامت روحی، روانی و جسمی آحاد جامعه بوده که یکی از وظایف حاکمیت می باشد . بنده هرگز ادعا نکرده و نمی کنم که با ممنوعیت فعالیت چنین مکان هایی آمار جرم و جنایت و معضلات اجتماعی به صفر خواهد رسید بلکه ضمن پیشگیری از روند روبه رشد ایجاد چنین فضاهایی اولاً از عرضه مستقیم، آشکار و بی محابا جلوگیری به عمل آمده و از قوانین قبح زدایی نخواهد شد. ثانیاً انسان عاقل از روی ترس از مرگ خودکشی نمی کند. اینکه ممکن است ادامه اینگونه اقدامات به فعالیت های زیر زمینی کشانده شود با عرض پوزش استدلال ضعیفی است که قابل توجیه نیست چرا که با این استدلال باید به تمام فروشندگان مواد مخدر و خانه های فساد اجازه فعالیت بدهیم چرا که با محدود نمودن آنها هم زمینه شغلی آنان از بین رفته و هم به فعالیت های پنهانی و زیرزمینی مبدل گشته است.

گزارش کار:

این گزارش تا اول ماه مبارک رمضان است. استاندار محترم به فرمانداران ماموریت داده بود در جهت مصالح شهرستان در اتاق ننشینند و در راستای احقاق حق و حقوق شهرستان و گرفتن یکسری امتیازات که به صورت ویژه در اختیار وزارتخانه هاست تلاش کنند بنده نیز در راستای این تکلیف قانونی از تعدادی وزارتخانه ها پیگیری هایی انجام دادم اما به دلایلی که برای خودم نیز هنوز مشخص نیست در نخستین روزهای ماه رمضان از طریق اداره کل امورسیاسی استانداری به من ابلاغ شد تا این پیگیری ها را از تهران انجام ندهم بنابراین این گزارشات تا اول ماه رمضان است.

تا اول ماه رمضان با وزرای نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی ملاقات داشتیم که یکی از ملاقات ها با هماهنگی حجت الاسلام برومند و دیگری با هماهنگی خودم صورت گرفت. از وزیر نفت سه خواسته داشتیم . اولین درخواست، ماشین سوخت هوپیما بود که متاسفانه از بدو تاسیس فرودگاه پارس آّباد فاقد ماشین سوختگیری است. پیرو جدولی که آقای “آزاد” مسئول دفتر بنده زحمت کشیده بود آنرا آماده کرده بود نامه ما به 37 جا ارجاع شده بود هر 37 جا را ما پیگیری کردیم که سوابق آن و شماره نامه موجود است. براساس بند ق بودجه 93 به وزارتخانه نفت اجازه داده شده از محل دو درصد فروش نفت برای تامین گاز روستاهای بالای 20خانوار اقدام نماید از وزیر نفت درخواست کردیم که برای گازرسانی به روستاهای بالای 20خانوار منطقه اقدامی انجام دهد پیرو این درخواست که سوابق آن موجود است آقای وزیر دستور دادند که در حال حاضر گازرسانی به 45روستای فاقد گاز منطقه یا در حال انعقاد قرارداد و یا در مرحله شناسایی پیمانکار است که سوابق آن موجد است و این درحالی است که در سه سال گذشته تنها به 40روستا گازرسانی شده است. موضوع سومی که از وزیر نفت درخواست کردیم این است آن زمان که در اردبیل افتخار خدمتگزاری داشتنم در ماه های سرد سال با توجه به اینکه شهرستان های پارس آباد وبیله سوار در منتهی الیه خط گاز قرار دارند و در شهرستان های دیگر به واسطه سردسیر بودن مصرف گازشان بالابود معمولاً در این دو شهرستان با افت فشار گاز داشتیم از این رو از وزیر نفت درخواست کردیم با توجه به عبور لوله انتقال گاز ارمنستان از منطقه برای پارس آباد انشعاب جداگانه ای از آن لوله در نظر گرفته شود آقای وزیر دستور بررسی کارشناسی داده اند.

در ملاقات با وزیر ارشاد 12موضوع درخواست کردیم که با 8بند موافقت کردند که از این 8بند برخی ها عملیاتی شده و چندین بند در حال پیگیری است.

در طول این مدت با معاونین وزیر آموزش و پرورش، نفت، دو معاون وزیر کشور ملاقات کردیم. در ملاقات با با حیدری معاون وزیر کشور بحث ارتقای اصلاندوز به شهرستان و در ملاقات با دکتر کرباسیان رئیس گمرکات کل کشور، مشاور کرباسیان و مذاکره با دکتر باغ طریقت در خصوص ضرورت بازگشایی گمرک اصلاندوز را مطرح کردیم.

با عنایت و راهنمایی خود استاندار و با امضای فرماندار، امام جمعه محبوب و نماینده محترم منطقه، مکاتبه ای با وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات در جهت ایجاد حساسیت به منظور ضرورت بازگشایی گمرک اصلاندوز انجام دادیم که امیدواریم در سفر دکتر روحانی به آذربایجان جزو بندهای 10گانه توافق باشد.

جهت الحاق پارس آباد به منطقه آزاد تجاری ارس سه مرتبه با حضور در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ملاقات با آهنگران مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری و کارشناسان مربوطه ملاقات کردیم. کسی الحاق پارس آباد به منطقه آزاد ارس را مصادره به نفع نکند در بحث منطقه آزاد ارس تمام افراد ذی مدخل از جمله استاندار ، نماینده مردم منطقه و حتی کارکنان جزء فرمانداری در آن نقش دارند. آقای استاندار آن نامه ای را که در خصوص ضرورت الحاق پارس آباد به منطقه آزاد امضا کردید با کمال افتخار خدمتان عرض می کنم که همکاران من با ساعت ها تلاش در این اتاق تنظیم کردند این را به این خاطر عرض کردم که زحمات همکاران من نادیده گرفته نشود . صفحه به صفحه طرح توجیهی تبدیل منطقه آزاد شهرستان “مهران ” استان ایلام را خواندیم با شعبانی فر مدیرعامل منطقه آزد قشم بارها صحبت کردیم بارها با آهنگران و کارشناسان وی، با دادش زاده ، کارشناسان عرب باغی مدیرعامل منطقه آزاد ارس، اروجعلی محمدی و دکتر کلانتری وزیر اسبق جهاد کشاورزی به خاطر روان تر شدن کار پیوستن این شهرستان به منطقه آزاد ارس انجام دادیم .

بر روی طرح های توجیهی طرح تبدیل مهران به منطقه آزاد و الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد تجاری قشم مطالعه کردیم. با آقایان مهندس مروارید، دکتر شعبانی فر مذاکره کردیم. افراد تاثیر گذار چون آقایان دکتر کلانتری و مرعشی و دیگران را جهت فراهم نمودن بستر الحاق پارس آباد به منطقه آزاد تجاری را فعال نمودیم.

چندین مرتبه با محسن پاک آئین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان برای حساس نمودن مشارالیه در خصوص ضرورت بازگشایی گمرک اصلاندوز مذاکره کردیم.

برای اجرای کامل طرح توسعه و ارتقای فرودگاه پارس آباد پافشاری کردیم. اگر فرماندار ناآشنایی بودم طرحی را که سرسری اجرا می شد قبول می کردم. آقای استاندار خودتان شاهد هستید کار را تعطیل کردم چون بنا نبود در اجرای طرح توسعه فرودگاه اهمال کاری شود. حضرتعالی مداخله کردید و در نهایت منتج به این شد که فرودگاه همانطور که به مردم قول داده شده است آن طور آماده شود.

و اما نکرده هایی که آرزو داشتم انجام شود:

-دوست داشتم با توجه به زحماتی که همکارانم در فرمانداری بیش از حد توان خود به آن اهتمام داشتند تابلوی منطقه آزاد تجاری را خودم درپارس آباد نصب کنم اما نشد.

-آرزو داشتم شاهد اجرای عملیات عمرانی 4خطه کردن محور ارتباطی پارس آباد –اردبیل باشم اما نشد.

-دوست داشتم در کنار مردم شریف اصلاندوز و امام جمعه محترم آن بخش تابلوی بخشداری اصلاندوز را برداشته و به جای آن تابلوی فرمانداری اصلاندوز را نصب می کردم و اصلاندوز تبدیل به شهرستان می شد، اما نشد.

-آرزو داشتم انسداد کامل مرزی با نصب میله های هوشمند با امکان مانیوتورینگ از محل مرزبانی انجام می شد و آن قسمت از مرز که بر اثر حمله حیواناتی همچون گراز وحشی دسترنج کشاورزان عزیز را به تاراج می رود فنس کشی می شد، اما نشد.

-دوست داشتم پس از سال ها، وضعیت ابقا و یا انتقال روستاهای هزار کندی، اوزون تپه 1و2، حاج حسن کندی، حاج رحیم کندی، مرتضی کندی، حلاجلار، نجف کندی، صفرلو، موسی لو، میرزازاده و صادقی لو وارد فاز عملیاتی اجرا می شود، اما با عرض پوزش و طلب حلیت از اهالی شریف و صبور این روستاها، نشد.

-آرزو داشتم در جهت تقویت معیشت همکاران عزیزم در فرمانداری و بخشداری های تابعه، نسبت به تقویت تعاونی مسکن آنان و تخصیص یک قطعه زمین مسکونی برای آنان اقدام می نمودم، اما نشد.

– دوست داشتم به دستبوسی تمام خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان عزیز در سطح شهرستان می رفتم و به مقام شامخ آنان ادای احترام می کردم، اما نشد.

– دوست داشتم در جهت تقویت کانون های قرآنی، بنیاد مهدویت و دیگر مجموعه های ارزشی و فرهنگی اقداماتی انجام بدهم، اما نشد.

– از اهالی روستاهای طومار سعید و طومار جمشید شرمنده ام که علیرغم 2مرتبه قول مساعد مدیرعامل محترم کشت و صنعت در حضور استاندار مبنی بر تحویل اراضی آنان، متاسفانه به دلیل عدم همکاری کشت و صنعت انجام نشد.

در تقسیم بندی فعالیت های سیاسی کشور با توجه به گفتمان و ادبیات رفتاری، اینجانب حقیر را در جرگه اصولگرایان قرار داده اند که به آن مفتخرم چراکه اگر واقعاً اصول را بشناسیم و به آن ها مقید باشیم اصلاح طلبان واقعی از من اصولگرا تر بوده و چناچه اصلاحات را درک پیام حضرت سیدالشهدا(ع) تعریف کنیم من اصولگرا از هر اصلاح طلبی، اصلاح طلب تر خواهم بود.

فلسفه وجودی تمامی مسوولان در نظام حاکمیتی اسلامی، خدمت بی منت به مردم است و بس. اگر دیدگاه همه ما این باشد بر این اساس تقسیم بندی اصلوگرا و اصلاح طلب بی معناست مگر اختلافات سلیقه ای جزئی در نحوه ارائه خدمات. در این میان دسته سومی نیز وجود دارد که نه چپ را می شناسد و نه راست را. نه درک درستی از اصلاح طلبی دارد و نه تقیدی به اصولگرایی . اینان افراد فرصت طلب و سودجویی هستند که در هر شرایطی فقط خر خود را می رانند به طوریکه در پاره ای از اوقات کاتولیک تر از پاپ می شوند اینان به تعبیر خودشان برای بیرون کردن این نوکر مردم از فرمانداری بیش از حد به خودشان زحمت دادند و در این راه از هیچ کوششی اعم از دعوت از کافه داران پارس آبادی جهت تجمع و تحصن علیه فرمانداری تاپیگیری پاسخ نامه نانوشته و تا ایراد الفاظ رکیک به اینجانب کوتاهی نکردند. ضمن عرض خسته نباشید به این طایفه ابوجهل به استحضارشان می رسانم که

گر زآزردن من هست غرض مردن من                                       مُردم آزار مکش از پی آزردن من

خودم و آنان را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم.

معتقدم که اصولگرایان و اصلاح طلبان واقعی همان هایی هستند که در خیمه انقلاب اردو زدند. دیرک و ستون این خیمه گاه را مقام معظم رهبری دانستند. نه آنهایی که در فتنه سال 88طبل رسوایی و عناد کوبیدند و تا مرز براندازی نظام پیش رفتند و خون به دل فرزند خلف حضرت زهرا(س) نمودند. اصولگراها و اصلاح طلبان واقعی به مثابه دانه های تسبیح هستند که ریسمانی به نام ولایت آنها را در کنار هم قرار داده است. می فرماید:

الا مسها که در گرد و غبارید / به اکسیر ولایت دل سپارید
طلا آنگه طلای ناب گردد / که در حرم ولایت آب گردد
نماز بی ولایت بی نمازی است / تعبد نیست، نوعی حقه بازی است
ولایت چیست، در خون غوطه خوردن / کلید سینه بر مولا سپردن
حسین بن علی در خون شنا کرد / مرا با این حقیقت آشنا کرد
ولایت بی ولا معنا ندارد / نجف بی کربلا معنا ندارد

آن گروه سوم هزینه گزافی را بر استاندار محترم به خاطر استفاده ایشان از حقیر در مسئولیت فرمانداری پارس آباد تحمیل کردند. بنده هیچ آشنایی تا بدو ورود به این شهرستان با ایشان نداشتته اما در طی 6ماه مدت همکاری، ایشان را انسانی متدین، محشور با قرآن و نهج البلاغه، فردی با دانش و معلومات گهربار در حوزه اقتصادی و به طور کلی انسانی شریف و به دور از حب و بغض یافتم و زمانی این مطالب را می گویم که هیچ نیازی به نمامی و چاپلوسی برای ایشان ندارم فلذا از ایشان برای حسن اعتمادشان صمیانه تقدیر و تشکر می کنم و همچنین از باب “من لم یشکرالمخلوق و لم یشکرالخالق” برخود فرض میدانم از حمایت های بردار بزرگوار حضتر حجت الاسلام حبیب برومند تشکر و قدردانی نمایم. تقدیر و تشکر ویژه اینجانب تقدیم انسان های بی ادعا و اصلاح طلبان واقعی پارس آباد بالاخص اعضای محترم ستاد انتخابات جناب دکتر روحانی در این شهرستان که منافع منطقه ای را اولی بر تفکرات جناحی خود دانسته و با حمایت های خود حقیر را رهین منت و قرین رحمت خویش فرمودند که علیرغم فشارهای اصلاح طلب نماها و نان به نرخ روز خورها به این حقیر اعتماد نموده و فرصت خدمتگزاری دادند. تقدیر و تشکر صمیمانه حقیر تقدیم همکاران خدوم و دلسوز و کاربلد فرمانداری و بخشداری های تابعه که همواره مظلوم واقع می شوند در حالیکه تمام زحمات بردوش آنان است.

از همکاری تنگاتنگ، بردارانه، مشفقانه و متعصبانه اعضای محترم شورای تامین در کمال خضوع و فروتنی تجلیل نموده و اقتدار و همراهی آنان را در کنار فرمانداری هرگز از یاد نخواهم برد از تمامی روسای ادارتی که در طی این مدت با این حقیر تعامل سازنده ای داشته اند صمیمانه تشکر می نمایم.

آقای استاندار با عرض پوزش توصیه ای نیز به حضرتعالی دارم . برادر عزیز و اندیشمندم جناب آقای خدابخش ! واقعیت تلخی به نام واگرایی بین شهرستان پارس آباد و مرکز استان به وجود آمده و با هیزم و عملکرد ناصواب برخی از ما مسئولان آتش این انشقاق شعله ورتر می شود که اگر بخواهیم این واقعیت مهم را نادیده بگیریم در حقیقت خاکستر را روی لهیب آتش ریخته غافل از اینکه هیمه های ریز خاکستر همواره آماده سوزاندن هستند اما خوشبختانه این انشقاق و واگرایی بین مردم این دوشهرستان نبوده بلکه منشا اصلی آن بر می گردد به عملکرد نادرست عده ای معدود از مسئولان در مرکز استان که به دیده حقارت و به دور از شان مردم پارس آباد به آن نگریسته می شود. به طوریکه طرح موضوعات اخیر از سوی نماینده محترم فقط و فقط به دلیل انعکاس این مطالب از سوی موکلان ایشان بوده است . جناب آقای دکتر خدابخش ! بی تعارف و بدون کادو پیچ نمودن عرض می نمایم که پارس آبادی ها از نوع نگاه مرکز استان به شهرستان خود آزرده خاطر هستند. تالم روحی آنان زمانی دوچندان می شود که به عنوان مثال صداوسیمای استان آنچنان که باید و شاید به پوشش اخبار و وقایع و قابلیت و معرفی شهرستان پارس آباد نمی پردازد. در حالیکه این شهرستان دومین شهرستان بزرگ و پرجمعیت استان است چرا باید به عنوان مثال برخورد کامیون با گله گوسفندان در فلان شهرستان 30هزار نفری چندین دقیقه در اخبار استانی پوشش خبری داده شود اما برگزاری مجلس معنوی حفظ و قرائت قرآن که با حضور جمع کثیری از قاریان ممتاز در همان روز در پارس آباد برگزار شد در حد کمتر از 15ثانیه پخش شود.

آقای استاندار! دوست عزیز و دانشمندم مردم این شهرستان به حق گلایه دارند که چرا در سفر ریاست جمهوری بابدبختی و با 9بار عوض کردن نام وزیر معین تا ساعت 5/12نیمه شب هنوز تکلیف شهرستان مبنی بر حضور احدی از وزرا مشخص نمیشود. مگر این مغان و این پارس آباد همان سرزمین زرخیزی نیست که درآمد های ناشی از کشاورزی و دامپروری آن به مرکز استان سرازیر می شود.

جناب دکتر خدابخش ! لطفاً تصدیق بفرمایید که پخش خطبه های نماز جمعه شهرستان حتی ماهی یکبار به طور کامل از شبکه استانی اردبیل خواسته زیادی نیست که مردم آنرا مطالبه می کنند.

آقای استاندار ! ایران جان ترک زبانان است و پارس آبادی ها نیز همچون جان آنرا گرامی میدارند . به هیچ عنوان مایل به تحمیل هزینه برای نظام با انشقاق و واگرایی نیستند و به نظر می رسد که مواضع اخیر نماینده محترم نیز تلنگری بود بر این واقعیت و مطالبه به حق مردم پارس آباد پس آنها را دریابید و برای خواسته هایشان ارزش قایل شوید.

توفیق خدمت فرصت و مجالی است الهی و اندک و دست تقدیر هربار مرکب تدبیر به اراده مسند نشینی می راند و آزمایش و گزینش و گزیده شدن پرتوی است از ذات جذبه کبریایی خداوند مبنی بر رضایت روحانی از خدمتی صادقانه . مرکب و اریکه و قدرت، گذشتنی و رفتنی و جذبه رضایت تا محشر و صراط ماندنی . برای جناب آقای مهندس نصیری که با کوله باری از تجربه در حوزه قانون گذاری و اجرا، افتخار خدمتگزاری در شهرستان پارس آباد یافتند آرزوی موفقیت دارم . مجدداً به واسطه قصوراتی که در حق مردم شریف و قدرشناس پارس آباد داشتم طلب حلیت دارم . بنده دراین مکان که افراد متدین حضور دارند به خداوند باری تعالی قسم می خورم هرآنچه در توان داشتم در جهت خدمت رسانی به پارس آباد انجام دادم. خودم هم تعجب می کنم که چرا اینقدر به پارس آباد تعلق خاطر داشته و دارم.

در انتخاب اینجانب به سمت فرماندار کوچکترین لابی از طرف بنده در جهت تصدی این پست نشده اگر غیر از این است آقای استاندار مدیون هستید اگر نفرمائید.

همیشه افراط و تفریط به این نظام آسیب زده است از بدو اسلام تا کنون تندروی های بی مورد آسیب زدند. خودم را سرباز نظام می دانم و اعتقادم بر این است اگر برای تثبیت پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی یک بیگدلو که سهل است هزاران بیگدلو نیز فدا شوند تا پایه های نظام با ثبات تر از قبل باشد باید انجام شود. بنابراین هرگز خودم را طلبکار دولت و سیستم و نظام حاکمیت نمی دانم بلکه خودم را بدهکار می دانم چون عزت و آبرویی که کسب کرده ام به برکت این نظام بوده لذا خودم را وامدار می دانم . برای آقای نصیری آرزوی توفیق دارم . آقای دکتر شخصاً برای جنابعالی هر چند که عده ای از افراد دور و برتان شیطنت کردند احترام ویژه ای قایل هستم.

امیدوارم در راه اهدافی که برای استان تعریف کرده اند موفق و موید باشند چرا که ایران و ایرانی شایسته بهرتین ها هستند.

آرزو دارم در چارچوب منویات مقام معظم رهبری، پرچم پرافتخار ایران اسلامی همواره بر قله های رفیع به اهتزاز درآید.

از مردم شریف و قدرشناس پارس آباد به واسطه قصور و کم کاری هایم حلالیت می طلبم و در برابر قدرشناسی این مردم بزرگ و عنیات ها و حمایت های خانواده های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان عزیز سر تعظیم فرود می آورم.

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

IMG_0034

اخبار مرتبط

نظرات

رحمانی

آقای بیگدلو در این مدت کوتاه، کارهای بزرگی انجام دادند. من مسئله الحاق پارس آباد به منطقه آزاد ارس را از رسانه ها رصد می کردم. به جرات می توانم بگویم اگر این بزرگوار فرماندار پارس آباد نبود از الحاق پارس آباد و اصلاندوز و حتی گرمی و بیله سوار به منطقه آزاد ارس خبری نبود. برای آقای ایرج بیگدلو هر کجا هستند که بدون شک منشا تحول و خدمات همانجا خواهند بود از صمیم قلب از ایزد منان آرزوی استمرار توفیقاتشان را دارم. مطمئنم مردم قدرشناس دشت مغان به خصوص مردم خونگرم پارس آباد خدمات و زحمات این مرد بزرگ و توانمند و مخلص را فراموش نخواهند و اخلاق نیک و جوانمردی و لیاقت و شایستگی وی را سینه به سینه به نسل های بعدی منتقل خواهند کرد.

behnam

به جرات می گویم که مغان تا حالا همچین فرمانداری به خود ندیده بود و نخواهد دید!!
حیف و صد حیف که رفتی 🙁
و نفرین بر بد خواهان شما و مغان

آرش

با سلام و احترام ؛
آقای بیگدلو مردم مغان قدردان زحمات و اخلاق و شایستگی شما هستند. از خداوند برای خادمین این دیار طلب موفقیت و بهروزی و برای خائنین طلب هدایت و در صورت عدم هدایت طلب نابودی داریم. باشد که خادمین و خائنین در نزد مردم فهیم منطقه آشکار بوده و مردم پیگیر حق خود باشند.

ناشناس

حسینی
آدمی می رود وخاطره هامی می مانند
خاطراتندکه یادآورهرانسانندباآرزوی سلامتی برای همه مسولان صدیق نظام اسلامی ایران وتشکرازفرماندارهمیشه به خاطرماندنی آقای ایرج بیگدیلو.
مغان همیشه اوزاوغلون یاددان چیخارتماز

مهدوی

به اعتقاد بنده پارس آباد برای رهایی از وضعیت فعلی و پیشرفت و توسعه نیازمند افرادی همچون ایرج بیگدلو است. نخبگان، افراد تاثیرگذار، ریش سفیدان و معتمدان و سران طوایف، کارشناسان و فرهنگیان، دانشگاهیان و خلاصه همه کسانی که دلشان برای این خطه می تپد، باید از هم اکنون دست بکار شوند و با مذاکره و گفت و گو با بیگدلو ، وی را برای کاندیداتوری برای انتخابات مجلس آینده از حوزه انتخابیه پارس اباد و بیله سوار راضی کنند. مطمئناً اگر ایشان کاندیدای نمایندگی شوند در اولین مرحله و با رای بالایی راهی مجلس می شوند. باور کنید پارس آباد تنها چنین افراد شایسته و متعهد و مخلص از این وضعیت نجات می دهند. از همشهریانم درخواست می کنم نظرات خود را در خصوص پیشنهاد بنده مطرح نمایند.

محمد همتی

با سلام خدمت دوستان و مردم منطقه، با پیشنهاد خوب آقای مهدوی کاملاً موافقم. این شهرستان قابلیت و امکانات بالقوه زیادی دارد و تنها با روی کارآمدن ایرج بیگدلوها، پارس آباد می تواند در مسیر پیشرفت و توسعه واقعی قرار گیرد. باید از هم اکنون برای انتخابات آتی دست بکار شویم و با کنار گذاشتن قوم گرایی و طایفه بازی و جناح بازی، یک دست و یکصدا و حفظ اتحاد و و حدت برای بیگدلو (البته اگر قبول کند) فعالیت کنیم و به مجلس شورای اسلامی بفرستیم.

هادي

با سلام همتي جان
مصوبه الحاق منطفه تجاري ارس مغان ربطي به شش ماهه فرماندار سابق ندارد و اين مصوبه با تلاش امام جمعه استان به تصويب رسيد

كارمند

با سلام همتي جان
بنده موافق کاندیدای از خود متن وبطن حوزه انتخابیه شهرستان پارس آباد وبیله سوار هستم به جوانان خود ارج بنهیم نه به غیر بومی

مهدي

مهدوي جان
جناب همتی جان
با سلام مصوبه الحاق منطقه آزاد تجاری مغان ربطی به مدیریت شش ماهه فرماندار سابق ندارد این مصوبه مطالبه به جد و تلاش امام جمعه و نماینده ولی فقیه محبوب استان جناب آقای دکتر وحجت الاسلام عاملی كه از مطالبات افکار عمومی منطقه مغان بوده به كرسي تصويب نشاندند. فرماندار سابق در مقابل امام جمعه محبوب استان و استاندار و مجمع نمایندگان جرات حرف زدن در سفر ریس جمهور و هیات دولت نداشتند این فرماندار شش ماهه چه قدرتی داشت در شورای اداری استانداری با ریس جمهور حرفی بزنداین امام جمعه بود راه آهن پارس آباد ومنطقه آزاد تجاری رو مطرح نمودند نمایندگان استان کجا بودند و فرماندارپارس آباد کجا بودند جناب آقای همتی اطلاعاتان رو بروز کنید نگذارید تنبلی چشم و سیاست و منطق شما رو احاطه کند.

توحید

با سلام واحترام به مردم شریف پارس اباد و فرماندار پیشین پارس اباد اقای بیگدیلو بااینکه در این جندماه بر کرسی فرمانداری نشستن کارهای مفیدی به این منطقه نمودیید بخدا برای فردی مثل شما سمت فرمانداری کم است شما لیاقت نماینده مردم محترم پارس ابادوبیله سوار در مجلس محترم شورای اسلامی در دورههای بعدی را داریداز خداوند برای شما در هر کجاکه باشید ارزوی موفقیت می نماییم

بهروز نوری

جناب آقای بیگدیلو
یک انسانی با اندیشه های بزرگ بودند مردم پارس آباد در محافل نیز زحمات وی را تحسین می کنند
من با ایشان فقط یک جلسه در شب تودیع معارفه ملاقات کردم که لیاقت ایشان برایم ثابت تر شد
از خداوند برای ایشان طول عمر با عزت و شرافت آرزومندیم
موفق باشید جناب آقای بگدیلو

روحی

آقا مهدی سلام-چرا اینجنین فرماندار قبلی را تخریب می کنید و خدمات شایسته ایشان را نادیده می گیرید. اگر متن پیام فوق و متن سخنرانی بیگدلو را خوانده باشید متوجه می شوید که ایشان اولاً از حمایت های قاطع امامان جمعه اردبیل و پار س آباد قدردانی کردند و در سخنرانی خود در روز تودیع و معارفه فرماندار در کمال خشوع و خضوع گفتند که کسی نباید بحث الحاق به منطقه آزاد را مصادره به نفع کند و همه را از جمله کارندان جزء و حتی آبدارچی فرمانداری را در انجام کار سهیم و شربک اعلام کردند. در ثانی ما هم دیدیم که حضرت آیت الله عاملی به شدت از طرح الحاق شمال استان به منطقه آزاد حمایت کردند و در این زمینه چند بار در خطبه های نماز جمعه صحبت کردند و در سفر ریاست جمهوری نیز سنگ تمام گذاشتند. آقای بیگدلو خود از حامیان جدی حاج آقا عاملی بود و هست و به ایشان اردات داشتند و دارند. بحث اینجاست که جرقه این کار بزرگ را آقای بیگدلو زدند و شبانه روز پیگیر قضیه بودند. لذا نباید ناسپاس و نمک نشناس باشیم و خدمات این مردم بزرگ را نادیده بگیریم . در ضمن در شورای اداری استان قرار نبود و نشد فرمانداران سخنرانی کنند و نه تنها فرماندار پارس آباد بلکه هیچکدام از فرمانداران استان در این جلسه صحبت نکردند.

مهدي

مهدي
علیکم السلام روحی جان
بنده به جنابعالی وفرماندارتان ارادت دارم من اطلاعات خودم رو نوشتم وهدفی جز این نداشتم میخواستم مردم وهم ولایتی مان رو روشن است روشنتر کنم

موغان دریادابیرگوله بنزییر که سوسوزدوغوننان هارآغلار

فرهنگی

بنده به نوبه خود از زحمات جناب اقای بیگدلو سپاسگزاری نموده و از خداوند تعالی طول عمر با عزت برای این شیرمرد خواستارم

شهزاد

جناب مهندس بیگدیلو برای مغان زحمات تاریخی رو کشید و زحمات ایشان رو برای دیگران مصادره نفرمایید. ما منتظر حضور دوباره ایشان اینبار در منصب نماینده مجلس مغان هستیم. یاشاسین بیگدیلو

ناشناس

فقط میتونم بگم واقعا برای مردم مغان متاسفم حیف شد همچین مسئولی را از دست دادند.