امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 20th, 2017 1:09 | کد خبر : 21788 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مشارکت ۸۱درصدی مردم پارس آباد در انتخابات

فرماندار پارس آباد مغان گفت: براساس بررسی های اولیه میزان مشارکت مردم این شهرستان مرزی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر روستا حدود ۸۱ درصد برآورد می شود.

اکبر صمدی بامداد روز شنبه به خبرنگار مغانه آنلاین گفت: طبق آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵،در این دوره از انتخابات ۱۲۶هزار و ۵۰۰نفر در پارس آباد واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد ۱۰۲هزار و ۵۰۰نفر آرای خود را به صندوق ها ریختند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم منطقه در پای صندوق های رای، گفت: میزان مشارکت نسبت به انتخابات گذشته، حدود چهار درصد رشد نشان می دهد.

وی از اتمام کار شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد و گفت: به جزء وزارت کشور، هیچ دستگاه و نهادی، حتی فرمانداری مجاز به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیست.

وی با بیان اینکه کار شمارش آرای انتخابات شوراهای شهر و روستا هم اکنون در حال انجام است، ادامه داد: به لحاظ کثرت داوطلبان شورای شهر پارس آباد ، روند شمارش آرا طول خواهد کشید.

وی ادامه داد: در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر پارس آباد در مجموع ۸۸نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۸نفر انصراف دادند که در نهایت ۷۰نفر به رقابت پرداختند.

صمدی بیان کرد: از مجموع ۷۰داوطلب نیز تعداد هفت نفر با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی شورای شهر پارس آباد انتخاب خواهند شد.

به گفته وی، در انتخابات ۲۹اردیبهشت همچنین ۳۳نفر در اصلاندوز، ۱۵نفر در تازه کند و ۱۶نفر در شهر اسلام آباد باهم رقابت کردند که در هریک از این شهرها پنج نفر به عنوان اعضای اصلی شورا انتخاب خواهند شد.

وی از عموم شهروندان و طرفداران کاندیداهای شوراهای شهر و ریاست جمهوری خواست پیش از مشخص شدن نتایج قطعی و اعلام رسمی آن از هرگونه تجمع و راه اندازی کارناوال در سطح شهر اجتناب کنند.

 

اخبار مرتبط

نظرات